«فرهاد محمدی» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: باتوجه به تماس‌های مکرر اولیا دانش‌آموزان و به منظور اعمال رویه یکسان در خصوص نحوه پرداخت کرایه سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزان در شرایط فعلی، مدارس برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای تأمین امنیت و سلامت دانش‌آموزان تعطیل هستند و از این رو ایام تعطیل از مدت قرارداد سرویس مدارس کسر می‌شود.

وی اظهارداشت: پرداخت‌ها منوط به انجام خدمات حمل و نقل و رعایت ترتیبات قراردادی و براساس روزها و ساعت‌هایی که آموزش و پرورش تعیین کرده است، می‌باشد.

او گفت: قرارداد منعقده بین مدیر مدرسه و پیمانکار در ابتدای سال تحصیلی تکلیف را معین کرده و پرداخت وجه به رانندگان در صورت عدم فعالیت و ارایه خدمات موجبی ندارد و اولیا در فروردین ماه بابت کرایه سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزی وجهی پرداخت نخواهند کرد.

پنج هزار سرویس مدرسه در کرمانشاه فعال است

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه، در سال تحصیلی ۹۹_۹۸ بیش از پنج هزار سرویس مدرسه کار جابجایی دانش‌آموزان را انجام دادند.

«سجاد سلیمانی» افزود: ۶۵ شرکت‌ مجاز حمل و نقل درون شهری به نواحی سه گانه اداره کل آموزش و پرورش اعلام و در این مسیر همکاری لازم با کارگروه ماده ۱۸ آموزش و پرورش در شروع سال تحصیلی انجام شده است.

به گفته وی، در سال گذشته ۲۴ درصد هزینه نرخ کرایه سرویس مدرسه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد و نرخ سرویس مدرسه براساس نوع خودرو اعلام شده محاسبه شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای چهار هزار و ۶۰۰ مدرسه است که از این تعداد ۲ هزار و ۴۱۷ مدرسه مختص دانش‌آموزان مقطع ابتدایی است که ۱۷۶ هزار دانش‌آموز دارد.

۳۵۰ هزار دانش‌آموز و ۲۷ هزار معلم در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در پنج هزار و ۷۰۰ کلاس درس استان کرمانشاه مشغول به تحصیل شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.