فرزین معتمدی روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا، اظهارداشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برای مقابله با کرونا باید در جامعه همدلی ایجاد کرد، اقدام به راه اندازی پویش همدلی برای کمک به نیازمندان کردیم.

وی افزود: در این پویش پس از دریافت کمک های نقدی مردم، نیکوکاران، اعضای اتاق بازرگانی، شرکت های خصوصی و ارگان های دولتی، بسته های معیشتی را بین افراد نیازمند توزیع خواهیم کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه کمک های تنها توسط کمیته امداد و هلال احمر جمع آوری می شود، عنوان کرد: در روزهای آینده کار شناسایی افراد نیازمند در سطح استان آغاز خواهد شد.

معتمدی توزیع داد: افرادی همچون دستفروشان، کارگران فصلی و دیگر افرادی که پس از شیوع بیکاری کرونا زندگی آنان تحت تاثیر قرار گرفته است نیز مشمول دریافت این بسته های خواهند شد.

وی ارزش بسته های حمایتی را ۲۰۰ هزار تومان برآورد کرد و گفت: احتمال دارد که این میزان در قالب اعطا اقلام غذایی ضروری و مورد نیاز توزیع شود.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه شماره حساب ۴۹۷۸۶۴۵۴۵۱ بانک ملت جمعیت هلال احمر برای دریافت کمک های نقدی مردم در این پویش معرفی شده است.

معتمدی افزود: افراد همچنین می توانند با شماره گیری *۱۱۲*۸۳# توسط تلفن های همراه کمک های خود را برای حضور در این پویش به حساب جمعیت هلال احمر واریز کنند.

وی با بیان اینکه نقش رسانه ها در جمع آوری کمک های مردم بسیار موثر است، گفت: تمام افراد جامعه می توانند با اعطا کمترین مبلغ به سهم خود در این پویش شرکت کنند.

توزیع پنج هزار بسته بهداشتی در مناطق حاشیه ای

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: با کمک اعضای داوطب جمعیت حدود پنج هزار بهداشتی در مناطق حاشیه ای شهر کرمانشاه توزیع کردیم.

مدرسی با بیان اینکه این بسته ها شامل دستکس، ماسک و مواد ضد عفونی کننده بودند، گفت: ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تزویع این بسته ها در مناطق حاشیه ای شهر کرمانشاه در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه این بسته ها بین افراد نیازمند توزیع شد، گفت: به منظور جلوگیری از ازدحام در زمان توزیع بسته ها ساعت هشت صبح بسته ها درب منازل افراد شناسایی شده تحویل دادیم.

حمایت از بیماران خاص

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برنامه های این جمعیت برای حمایت از بیماران خاص، گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت هفت هزار و ۷۲۹ فرد مبتلا به بیماری های خاص تاکنون در کرمانشاه شناسایی شده اند.

معتمدی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در یک طرح ملی در حال تهیه بسته های بهداشتی برای این افراد است که تا ۱۰ روز آینده این بسته ها وارد کرمانشاه و توزیع می شوند.

وی عنوان کرد: این بسته ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی درب منزل افراد مبتلا به بیماری های خاص در سراسر استان به آنان تحویل داده خواهد شد.
کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴  ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۴۷۴ نفر رسیده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.