مهدی محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با همکاری شرکت مخابرات استان پیام‌های هشداری بهداشتی و توصیه‌ای خود را به منازل ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت در استان کرمانشاه از طریق تماس با شماره‌های ثابت اعلام می‌کند.

او گفت: در این تماس‌ها، پیام‌هایی با موضوعات پیشگیری از خطر ابتلا به ویروس کرونا، چگونگی جلوگیری از ابتلا به این ویروس و راهکارهای مقابله با آن در قالب فایل‌های صوتی پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: پیام صوتی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با موضوع هشدار اعلام وضعیت قرمز و هشدار جدی یک بحران فراگیر به عنوان اولین پیام از طریق تلفن‌های ثابت به مردم کرمانشاه اعلام شد.

محمدی اضافه کرد: انتقال پیام به شهروندان از طریق تلفن‌های ثابت از روز جمعه ۲۳ اسفند آغاز شده و به حسب ضرورت تا فروکش کردن بحران ویروس کرونا در استان ادامه دارد.

به گفته او، همچنین پیام‌های بهداشتی از طریق وزارت بهداشت نیز به شماره تلفن‌های همراه مشترکان در استان ارسال می‌شود. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: این دانشگاه از ابزارها و تریبون‌های مختلف برای اطلاع رسانی در زمینه ویروس کرونا استفاده می‌کند.

محمدی افزود:  اطلاع رسانی به صورت شبانه روزی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی فضای مجازی ادامه دارد و از مردم نیز درخواست می کنیم به این توصیه‌ها توجه نمایند. 

براساس اعلام سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست هشت نفر، آمار مبتلایان این استان به ۱۰۲ نفر رسید که ۱۰ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز شنبه (۲۴ اسفند) در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۷۱ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۴۶۵ نفر از آنان ترخیص شده اند.

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۹۶ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: تاکنون ۴۴ بیمار کرونایی در شهرستان کرمانشاه، ۹ بیمار در اسلام آبادغرب، ۲۰ بیمار در سنقر، ۱۴ بیمار در کنگاور، ۲ بیمار در هرسین، ۲ بیمار در صحنه، ۶ بیمار گیلانغرب، ۲ بیمار در جوانرود، یک نفر در پاوه و یک نفر در سرپل ذهاب بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.