سیدامیر حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این زلزله، در مجموع یک هزار و ۱۶۰ واحد مسکونی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد تخریب شد که تاکنون بیش از ۹۵ درصد این واحدها تکمیل شده است.

وی ادامه داد: در زلزله آبان ۹۶، تعداد ۶۳۰ واحد فضای دامی مددجویان نیز تخریب شد که تمامی این واحدها بازسازی شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ثلاث باباجانی اضافه کرد: برای بازسازی واحدهای خسارت دیده مددجویان زیرحمایت این نهاد، علاوه بر پرداخت تسهیلات از سوی دولت، بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال کمک های بلاعوض از سوی خیرین، بنیاد برکت و کمیته امداد به این خانواده ها اعطا شده است.

به گفته مسوولان شهرستان ثلاث باباجانی در جریان زلزله ۲۱ آبان ۹۶، در مجموع ۱۶ هزار واحد در این شهرستان دچار خسارت شد.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.