افتتاح مرحله اول شرکت صنایع کاشی و سرامیک بیستون و همچنین خط تولید کارتن این شرکت با ۲۷ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی ۱۰۰ نفر اولین پروژه ای بود که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار کرمانشاه امروز به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

همچنین امروز شرکت محورسازان زاگرس واقع در شهرک صنعتی کرمانشاه با اعتباری حدود ۵۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۸ نفر افتتاح شد.


اعتبار طرح های دهه فجر کرمانشاه نسبت به پارسال ۱۰۰ افزایش یافته است
استاندار کرمانشاه در حاشیه افتتاح این طرح ها در جمع خبرنگاران گفت: امسال در دهه فجر در استان هزار و ۱۶۲ طرح عمرانی و اقتصادی با ۱۰ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی و افتتاح شده است که از نظر اعتباری نسبت به سال گذشته با وجود مشکلات عدیده اقتصادی دولت صد درصد رشد داشته است.
هوشنگ بازوند در ادامه با اشاره به افتتاح ۲ طرح صنعتی امروز افزود: شرکت کاشی و سرامیک بیستون که بیشتر با هدف صادرات افتتاح شده نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال دارد و شرکت محورسازان زاگرس نیز با تولید انواع پمپ های هیدرولیک خودروهای داخلی در رونق تولید داخلی بسیار با ارزش است.

وی در ادامه با اشاره به سفر هفته گذشته مدیران عامل بانک ها به کرمانشاه گفت: در این سفر تفاهم نامه ۱۲۰ طرح مهم اقتصادی و توسعه ای استان با اعتبار سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان انعقاد شد که می تواند نقش بسیار مهمی در رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی داشته باشد. 

نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در پاییز امسال ۱۶.۳ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

گفته می شود بیش از ۱۵۰ هزار نفر بیکار هم اکنون در استان کرمانشاه وجود دارد که هر سال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به آنها اضافه می شود.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.