محمدهادی زامیاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه چهار اقامتگاه بوم گردی در حال اخذ مجوز و آغاز به کار هستند، افزود: اکنون ۲ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای «ساتیاری و تین» فعال است که شبانه روز ظرفیت پذیرش ۶۰ نفر را  دارند.

وی ادامه داد: مطرح شدن باینگان به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری بیشتر مدیون جوانانی است که با هزینه و توان شخصی برای اعتلای این منطقه تلاش کرده‌اند و با برگزاری جشنواره های مختلف این هدف را تحقق بخشیده‌اند.

بخشدار باینگان اضافه کرد: حوزه گردشگری یکی از پتانسیل های توسعه بخش باینگان است و این بخش در زمینه های توریسم، اکوتوریسم و توریسم مذهبی حرفهایی برای گفتن دارد.

زامیاد گفت: چهار روستاهای «ساتیاری، زردویی، دودان و تین» روستاهای هدف گردشگری بخش باینگان هستند که در جذب گردشگر نقش بسیاری دارند.

وی همچنین از تصویب یک میلیارد ریال برای ساماندهی داخل روستای سفیدآب و ساماندهی چشمه معروف این روستا خبر داد و اضافه کرد: این اعتبار برای بسترسازی و ساماندهی اطراف چشمه در نظر گرفته شده است.

بخشدار باینگان گفت: سرای سنگی «خالو حسین» در منطقه ییلاقی میگوره، منطقه ییلاقی شیوه سر، چشمه سفید آب، قرآن های خطی روستاهای میرعبدالی، دودان و زردویی، بافت پلکانی روستاها و طبیعت بکر منطقه از جمله جاذبه های دیدنی و گردشگری باینگان است.

بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه است که در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.