آیت الله مصطفی علما روز چهارشنبه در همایش استانی نماز دانش آموزی در سرسرای شهید بهشتی آموزش و پرورش کرمانشاه، نماز را روش و راه حرف زدن با خداوند دانست که خود خداوند به ما نشان داده است و افزود: کسی که به برپایی نماز متعهد و مقید باشد دیگر احکام حلال و حرام‌های دین را که تضمین کننده سعادت انسان‌ها است رعایت خواهد کرد پس همه اتکای دین بر نماز و عبادت خدواند است.

وی در ادامه با تفسیر آیه «اهدنا الصراط المستقیم»، گفت: خداوند متعال در این آیه شریفه به ما نشان داده که از او همواره راه راست بخواهیم و از راه مستقیم منحرف نشویم، زیرا اگر منحرف شویم، مانند پایان سال مدارس اگر به برنامه‌های هفتگی درسی عمل نکرده باشیم نمره قبولی نمی‌گیریم و گرفتار می‌شویم.

 نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه نماز و عبادت را جزو فطرت انسان برشمرد و بیان داشت: همان گونه که فطرت انسان هرگز کهنه نمی‌شود نماز نیز در هیچ دوره و زمانی کهنه نخواهد شد زیرا عجین شده با ذات انسان است حتی بت پرست‌ها  نیز عبادت می‌کنند چون جز ذات آنها است اما بد متوجه معبود شده‌اند.

امام جمعه کرمانشاه همچنین از مدیریت و نحوه اقامه نماز در مدارس آموزش و پرورش کرمانشاه تقدیر کرد .

برپایی نماز دانش آموزان اولویت آموزش و پرورش است

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این همایش گفت: آموزش و پرورش استان کرمانشاه در راستای برپایی اصیل و اصولی نماز دانش آموزان گام بر می‌دارد و در هر دوره تحصیلی سعی می‌کنیم نماز را پر رنگ‌تر از دوره گذشته در مدارس برگزار کنیم و دانش آموزان را در مسیر نماز قرار دهیم.

مجید یزدان‌پناه، نماز را مایه خیر و برکت جامعه و والدین دانست و خواستار همکاری بیشتر خانواده‌ها با آموزش و پرورش در مباحث آموزشی و فرهنگی شد.

او همچنین از پیگیرهای نماینده ولی فقیه در استان در بحث حق مناطق جنگی فرهنگیان استان تقدیر کرد.

وی در پایان برای دانش آموزان استان در همایش سراسری نماز دانش آموزی کشور که بیست و هشتم آذرماه در استان گلستان برگزار میشود، ابراز  موفقیت کرد.

در همایش استانی نماز دانش آموزی استان کرمانشاه از ۲۷۰ دانش آموز دختر و پسر با اهدای هدایا و لوح تقدیر تجلیل شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۴۰ هزار دانش‌آموز دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.