کتاب نیوکاسل شامل داستان‌های ،«نیوکاسل، مثل برف داریم آب می‌شویم، گاوکش‌ها، جشن سایه‌بان‌ها، شب عروسی، در احوال این نیمه روشن، نهنگ آب‌های خرد، طولانی‌ترین شب سال و خارج» است.

نویسنده در داستان اول که صحنه یک اعدام را از زاویه دید چند نوجوان روایت می‌کند، با توصیفاتی دقیق، بازتولید خشونت در جامعه را به نمایش می‌گذارد.

این کتاب اولین اثر «آرش محمودی» است که اکثر داستان‌های آن جوایز معتبر کشور را کسب کرده است.

این نویسنده ۳۴ ساله به خبرنگار ایرنا گفت: برای این مجموعه داستان بسیار زحمت کشیدم و وقت گذاشتم و این کتاب حاصل ۱۰ سال تلاش و زحمت است.

وی افزود: معتقدم داستان‌نویس وظیفه‌اش این است که داستان را بنویسید و پروسه چاپ خیلی به نویسنده مربوط نمی‌شود و من هم در ابتدا به دنبال چاپ نبودم اما حالا که کتاب نیوکاسل منتشر شده است امیدوارم مخاطب خود را پیدا کند.

محمودی گفت: اسم نیوکاسل علاوه بر اینکه نام یکی از شهرهای انگلیس است، نام یک بیماری در پرندگان و حیوانات است که منجر به فلج شدن می‌شود و به سبب اینکه برای اولین بار این بیماری و داروی آن در شهر نیوکاسل انگلیس کشف شد، نام آن شهر را بر این بیماری نهادند.

وی در خصوص انتخاب نام این کتاب گفت: نیوکاسل نام جذابی است و این بیماری پیوند تنگاتنگی با داستان اول مجموعه و دیگر داستان‌های این کتاب دارد.

خوانندگان می‌توانند کتاب ۱۶۰ صفحه‌ای نیوکاسل که توسط نشر روزنه منتشر شده است را از شهر کتاب کرمانشاه تهیه کنند.

آرش محمودی متولد سال ۱۳۶۴ و اهل کرمانشاه است.

انتشارات «آرته باریا»،مجموعه داستان «صدای ایران» را از این نویسنده جوان کرمانشاهی در کشور ایتالیا منتشر کرده است.

داور جایزه ادبی کرمانشاه، داور جایزه چهارشنبه های داستانی تهران، داور جایزه داستان دانشگاه آزاد کرمانشاه، برگزیده جشنواره متیل در یاسوج، برگزیده جایزه آفرینش در تهران، برگزیده جایزه فرشته در تهران، برگزیده جایزه بهاران در تهران، برگزیده جایزه سقلاتون در گچساران، برگزیده جایزه بانه در کردستان، برگزیده جایزه ورزیل در اردبیل، برگزیده جایزه آهن در سیرجان، برگزیده جایزه در بوشهر، برنده جایزه تک نگاری روزنامه هفت صبح در تهران، طنزنویس روزنامه ی بهار در تهران و دبیر سرویس ادبیات هفته نامه آوای کرمانشاه بخشی از افتخارات و فعالیت‌های این هنرمند کرمانشاهی است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.