حبیب الله وفایی روز پنجشنبه در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: تغییر ساختار بودجه با هدف قطع کامل وابستگی بودجه از منابع نفتی کشور و با تاکید مقام معظم رهبری صورت گرفته است به همین دلیل سران قوا با رویکرد اقتصاد مقاومتی تغییر ساختار جدید بودجه را با تعیین چهار محور اصلی و ۱۰ بسته در دستور کار و تصویب قرار دادند.

وی در ادامه به بندهای مختلف ساختار جدید بودجه اشاره کرد و از مدیران دستگاههای اجرایی خواست، قانون بودجه را مورد مطالعه جدی قرار دهند، زیرا براساس محورها و بسته های جدید تدوین شده می توانند بودجه خود در سال ۹۹ را ببندند.

وفایی یکی از مزیت‌های بسیار مهم ساختار جدید بودجه را اختیارات فراوان استانها در تدوین و اختصاص اعتبارات دانست و اظهارداشت: در این ساختار جدید استان ها به راحتی می توانند براساس نیاز و اولویت خود اعتبارات را جابجا کنند و دیگر تضاد بین اعتبارات تخصیص یافته و اولویت استانها از بین می‌رود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه، یکی دیگر از مزیت های ساختار جدید بودجه را این گونه عنوان کرد که استان ها این اختیار را دارند از درآمد مازاد خود برای استانشان استفاده کنند و این مساله به ایجاد انگیزه در مدیران آنها کمک فراوانی می کند.

وی در پایان از مدیران خواست ظرف یک ماه بودجه دستگاه های مطبوع خود براساس محورهای اعلام شده در ساختار جدید بودجه کشور و با توجه به شرایط تحریم و کاهش وابستگی به نفت طراحی و به شورای برنامه ریزی استان برای تصویب ارائه کنند. 

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت داری ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.