امیر سرتیپ «علی جهانشاهی» روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرزهای غربی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: اکنون مرزهای غربی جمهوری اسلامی ایران که ارتش جمهوری اسلامی ایران مسئولیت تامین امنیت آنها را برعهده دارد، در امنیت کامل هستند.

وی افزود: در راستای نظارت و پایش بهتر مرزهای کشور با عراق دوربین های قدرتمند سداد را در طول مرز مستقر کرده ایم و این مرزها را به صورت الکترونیکی پایش می کنیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد: علاوه بر این دوربین ها با استفاده از پهپاد، کوادکوپتر و سایر تجهیزات مورد نیاز کار پایش کامل تصویری انجام می شود.

به گفته جهانشاهی، علاوه بر مرز ایران و عراق در دیگر مرزهای جنوب غربی و شرقی کشور نیز پایش تصویری در دستور کار قرار دارد.

دوربین های سداد در پنج نوع ۱۰۳، ۱۰۵، ۲۰۲، ۲۰۴ و ۴۰۲ توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید می شوند و در مرزهای دریایی و زمینی مورد استفاده قرار می گیرند.

سداد ۱۰۳ یک سامانه شناسایی و مراقبت ثابت مجهز به دوربین های مرئی و حرارتی سرد شونده است که در دوربین مرئی توان نزدیک کردن تا ۱۱۰ بار برای آن وجود دارد.

این دوربین مجهز به مسافت سنج لیزری برای فاصله یابی دقیق اهداف در هوا ، زمین و دریا است. این دوربین قابلیت کنترل از راه دور و ارسال تصویر به صورت ارسال تصاویر به صورت بی سیم را نیز دارد. ابعاد این دوربین ۸۰ در ۸۰ در ۱۶۴ سانتی متر و وزن آن در حدود ۱۰۰ کیلوگرم است. سداد ۱۰۳ توان عملیات در دمای منفی ۳۰ تا مثبت ۶۰ درجه سانتیگراد را دارد.

سامانه مسافت سنج لیزری سداد ۱۰۳ توان پوشش از فاصله ۱۵۰ متری تا ۱۴ کیلومتری را دارد و در صورت عدم استفاده از آن تقریبا هیچ تشعشعی از این سامانه وجود نخواهد داشت. 

۸۰۶۶/۹۶۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.