به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز شنبه در آیین بهره‌برداری از ۷۲ مدرسه نوسازی شده در مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه که با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مدرسه برکت شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباخانی برگزار شد؛ اظهار داشت: پس از این سخنرانی صف روسای جمهور کشورها برای دیدار با رئیس جمهوری کشورمان تشکیل شد.
او با اشاره به هفته دفاع مقدس، اقتدار کنونی کشور را مرهون جانفشانی شهدا و ایثارگران دانست و گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران امروز برای همه دنیا ثابت شده است.
وی گفت: وزیر آموزش و پرورش دارای شناخت بسیار خوبی از این مجموعه است و یک فرصت برای عبور آموزش و پرورش از مشکلات است.
بازوند افزود: وزیر آموزش و پرورش بعد از کسب رای اعتماد از مجلس، استان کرمانشاه را به عنوان اولین مقصد برای سفر انتخاب کرد که نشان از توجه ویژه ایشان به این منطقه است.
استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: معلمین این منطقه در این شرایط دشوار با دلسوزی به کار آموزش مشغول هستند.
او گفت: آموزش و پرورش به پاس این زحمات در صورت امکان برای رفاه معلمین یک خانه معلم احداث کند تا با توجه به گردشگری بودن منطقه دیگر خانواده های آموزش و پرورشی نیز استفاده کنند.
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود به آخرین وضعیت مناطق زلزله زده افزود: در این زلزله در مجموع ۱۰۸ هزار واحد مسکونی خسارت دیدند که از این تعداد ۴۱ هزار واحد احداثی بودند که عملیات ساخت ۳۷ هزار واحد آن ها به اتمام رسیده است و عملیات تعمیر تمامی ۶۷ هزار آسیب دیده به اتمام رسیده است.
بازوند افزود: این زلزله ۱۱ هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه داشت که این اعتبارات را بی هیچ دریغی اختصاص داد.
وی تاکید کرد: دولت تا بازسازی آخرین خانه در کنار این مردم عزیز و نجیب ایستاده است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد کرمانشاه گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری استان را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

۸۰۶۶/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.