به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌اکبر اختری روز چهارشنبه در نشست با هیات دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در سرسرای دانشگاه صنعتی کرمانشاه افزود: دانشگاه صنعتی کرمانشاه اکنون با دانشگاه "پلی‌تکنیک" اربیل اقلیم کردستان عراق در زمینه کارآموزی و انرژی تجدیدپذیر، دانشگاه "تیش" ترکیه در زمینه کنفرانس بین‌المللی، "قفقاز" ترکیه، دانشگاه "صلاح الدین" در زمینه رد و بدل دانشجو و استاد و دانشگاه سلیمانیه تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرده است.

وی در ادامه به امضاء تفاهم‌نامه با دانشگاه پلی‌تکنیک سلیمانیه در زمینه صنعت و عمران اشاره کرد و گفت: دانشگاه صنعتی کرمانشاه با ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۵۲ هیات علمی در ۱۰ رشته شامل برق تمام گرایش‌ها، مهندسی شیمی گرایش جداسازی، مکانیک در سه گرایش، عمران، صنایع، راه‌آهن، کامپیوتر تمام گرایش‌ها، فیزیک مهندسی و علوم مهندسی می‌تواند نقش برجسته‌ای در زمینه توسعه صنعت و عمران اقلیم و منطقه ایفا کند.

وی همچنین به رتبه ۱۴ دانشگاه صنعتی کرمانشاه در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور اشاره کرد و آن را برای یک دانشگاه تازه تاسیس رتبه بسیار خوبی دانست و گفت: این رتبه در ایران با توجه به وجود دانشگاههای برتر جهانی و آسیایی مانند صنعتی شریف، امیر کبیر و اصفهان رتبه خوبی محسوب می شود.

او در ادامه روش تدریس دانشگاه صنعتی کرمانشاه را صرفا آموزشی ندانست و توضیح داد: این دانشگاه در کنار آموزش به سمت کارآفرینی و فن آوری رفته است و به دانشگاه نسل چهارم نزدیک شده یعنی بیشتر توجه خود را به سمت نیاز فن آوری، صنایع و تربیت نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز آنها معطوف کرده است.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه به نیاز ضروری همکاری دانشگاه، صنایع و جامعه برای توسعه اشاره کرد و گفت: دانشگاه صنعتی کرمانشاه این پتانسیل و توانایی علمی را دارد که در زمینه توسعه صنایع و عمران منطقه گام‌های برجسته ای بردارد.

گفتنی است امضاء تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه صنعتی کرمانشاه و دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه اقلیم کردستان به دلیل غیبت رییس این دانشگاه در نشست امروز به بعدا موکول شد.

دانشگاه صنعتی کرمانشاه از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو دارد.

۳۲۰۹/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.