به گزارش ایرنا، هدایت حاتمی عصر شنبه در نشست کارگروه اشتغال که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: برند روغن حیوانی متعلق به استان کرمانشاه است از این رو باید به خوبی از آن حمایت و حفاظت کنیم.
وی عنوان کرد: در یک پروژه با همکاری دانشگاه های استان در حال انجام طرح های تحقیقاتی و پژوهشی هستیم تا سرعت تولید روغن کرمانشاهی و کیفیت آن را افزایش دهیم.
معاون استاندار کرمانشاه به نقش مهم عشایر در تولید روغن کرمانشاهی اشاره کرد و گفت: عشایر استان کرمانشاه یک میلیون کیلوگرم روغن کرمانشاهی در سال تولید می کنند.
حاتمی افزود: نقش عشایر در تولید روغن حیوانی پررنگ است از این رو باید از این قشر حمایت شود.

روغن کرمانشاهی نوعی روغن حیوانی است که از شیر گاو و گوسفند تهیه می‌شود. بازگرداندن قوای جسمانی تحلیل رفته‌ بیماران، سلامت دستگاه گوارش، درمان بیماری‌های التهابی روده، استحکام و تقویت استخوان‌ها از مهمترین خواص روغن کرمانشاهی است و به دلیل ارزش غذایی بالا، بو و مزه بی نظیرش طرفداران زیادی دارد.
عطر و طعم این روغن بستگی زیادی به نحوه خوراک و چرای دام دارد. از این رو به دلیل چرای گله‌های گوسفند استان کرمانشاه در مراتع پرعلف با گیاهان خاص این روغن از بو و مزه خاصی برخوردار است.
از مهمترین خواص روغن کرمانشاهی خاصیت ضدالتهاب است. ماساژ بدن با این روغن باعث تسکین و بهبود درد مفاصل، تسکین دردهای عضلانی و استخوانی می‌شود و به گرم شدن بدن و استخوان‌ها کمک می‌کند.
استفاده از این روغن در تهیه غذاها به دلیل دارا بودن عناصر معدنی مورد نیاز بدن، باعث تحکیم و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود.
کاهش کلسترول بدخون و افزایش کلسترول خوب از خواص روغن کرمانشاهی است به شرطی که در مقدار مناسب و با تحرک بدنی کافی مصرف شود.
روغن حیوانی کرمانشاهی به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و در سلامت دستگاه گوارش و درمان بیماری‌های التهابی روده مانند کولیت اولسراتیو و کرون موثر است.
خواص روغن کرمانشاهی شباهت زیادی به خواص روغن نارگیل دارد و به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از اسیدهای چرب که مستقیما توسط کبد جذب و به عنوان منبع انرژی بدن استفاده می‌شوند، در کاهش و کنترل وزن و تولید انرژی بدن نفش بسزایی دارد.
در طب سنتی از این روغن برای تنقیه و پاکسازی روده‌ها استفاده می‌شود؛ استفاده از این روغن در شادابی و شفافیت پوست موثر است.
۹۶۱۲/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.