به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم معنوی که صبح امروز (۱۵ شهریور) با حضور هزاران مادر و کودک کرمانشاهی در سالن امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه برگزار شد، مادران با بلندکردن نوزادان خود بر روی دستانشان، به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) لالایی سر داده و کودکان نیز با بی قراری هایشان با طفل ۶ماهه امام حسین (ع) همنوا شدند.

گریه های مادران سوگوار و بی تابی نوزادان در زمان اجرای مراسم، لحظه عطش علی اصغر(ع)، بی تابی مادرش و درخواست آب از سوی سیدالشهدا (ع) برای طفل شیرخوارش را به یاد آورده، لحظاتی که دل هر بیننده ای را به درد می آورد.

در همایش شیرخوارگان حسینی تنها مادران و کودکان شیرخوار، مهمان خیمه امام حسین (ع) نبودند، بسیاری از حاجت مندان نیز به این جمع آسمانی ملحق شده بودند تا شاید به حرمت این همه معصومیت، مشمول نگاه و الطاف الهی شوند.

حجت الاسلام جلیلیان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه، در این مراسم درباره فلسفه قیام امام حسین (ع) سخنرانی کرد و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز به مدیحه سرایی پرداختند.

مشابه این مراسم در تمام شهرستان های استان کرمانشاه برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی هر سال و در اولین جمعه ماه محرم، به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) با هدف تعظیم شعایر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی کودکان مسلمان با حضور مادران آنها برگزار می شود.

۷۴۵۸/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.