فهیمه روشن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اختصاص پنج میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان به حوزه گردشگری، اظهار داشت: سرفصل جدیدی با عنوان ایجاد زیرساخت های توسعه گردشگری داخلی طراحی شده که اعتبار پنج میلیارد تومان به این بخش و ۳۶۰ میلیون تومان به تبلیغات گردشگری اختصاص یافته است.

وی همچنین از اختصاص پنج میلیارد و ۲۰۰ میلون تومان به حوزه صنایع دستی در شهرستان کرمانشاه خبر داد و افزود: پنج میلیارد تومان به ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی شهر کرمانشاه و ۲۰۰ میلیون تومان برای برگزاری دوره های آموزشی اختصاص یافته است.

روشن اعتبار اختصاص یافته به حوزه میراث فرهنگی را نیز سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این اعتبار ۲ میلیارد تومان به مجموعه فرهنگی تاریخی طاق بستان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بازار تاریخی، ۲۰۰ میلیون تومان به تکیه معاون الملک و ۲۰۰ میلیون تومان به مرمت اضطراری بناهای تاریخی شهرستان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: پنج میلیارد تومان نیز به حوزه سرمایه گذاری اختصاص یافته که بصورت کمک های فنی اعتباری به تاسیسات گردشگری کمک خواهد شد.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کرمانشاه، این اعتبارات موجب تسریع اجرای پروژه‌ها و در ادامه شکوفایی اقتصاد و رونق تولید و شکوفایی صنعت گردشگری کرمانشاه خواهد شد.

طاق بستان، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی از شاخص ترین آثار تاریخی شهر کرمانشاه هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر شناسایی شده است که بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

۷۴۴۷/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.