به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن رخصی روز یکشنبه در نشست خبری که در تالار کمیته امداد استان برگزار شد، افزود: بار مراجعان به کمیته امداد در یک و ۲ سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی افزایش یافته و براساس سیاست جدید کمیته امداد حوزه مشمولان مدجویان زیرپوشش در راستای کمک به افراد نیازمند جامعه علاوه بر سالمندان، افراد بیمار، زنان سرپرست خانوار بیشتر شده و افراد فاقد کار نیز شامل می شود.

وی در ادامه با اشاره به شرایط سخت اقتصادی، معیشتی مددجویان در سال گذشته بیان داشت: برای رفع نیاز ضروری افراد زیرپوشش کمیته امداد ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه کارگشایی به مددجویان پرداخت کرده است.

 کمیته امداد سال گذشته پنج هزار اشتغال ایجاد کرده است 

رخصی توانمندسازی خانواده های زیرپوشش را یکی از اولویت های کمیته امداد برشمرد و گفت: این نهاد در سال گذشته در راستای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش پنج هزار و ۳۰ شغل با ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار ایجاد کرد که در زمینه ایجاد اشتغال در کشور و استان به عنوان دستگاه برتر معرفی شد.

وی اضافه کرد: کمیته امداد بر طرح های اشتغالزا در ارتباط با پرداخت تسهیلات، از قبل، حین اجرا و بعد از اجرا نظارت و رصد می کند به طوری که ۹۰ درصد وام های اشتغال زایی و توانمندسازی کمیته امداد در مسیر و هدف تسهیلات قرار می گیرد.

۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد کرمانشاه مصوب شده است

رخصی همچنین اظهار داشت: سال گذشته در راستای توانمندسازی مددجو های زیرپوشش هفت هزار نفر آموزش فنی حرفه ای و مهارت آموزی دیدند که بنا داریم در سال جاری آموزش هفت هزار نفر دیگر را در برنامه داشته باشیم.

وی در ادامه اعتبارات داخلی کمیته و تسهیلات اشتغالزایی بانکی مصوب برای کمیته امداد استان کرمانشاه  را ۲۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد که در سال جاری نیز این نهاد به تعهدات اشتغال زایی خود جامع عمل بپوشاند.

پرداخت هزار و ۸۰۰ کمک هزینه ازدواج در سال ۹۷ 

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه در ادامه یکی از برنامه های این نهاد را کمک به زوج های جوان دانست و گفت: کمیته امداد استان در سال گذشته هزار و ۸۰۰ مورد کمک هزینه ازدواج با اعتیار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به سه هزار و ۸۰۰ نفر پرداخت کرده است.

رخصی همچنین از پرداخت سه میلیارد تومان کمک هزینه تحصیلی ۱۳ هزار دانش آموز  و ۲ هزار دانشجو زیرپوشش کمیته امداد استان خبر داد و گفت: با عنایت نظام جمهوری اسلامی هیچ دانش آموزی در دورترین نقطه کشور هم شده به خاطر مشکلات مالی، اقتصادی از تحصیل باز نمانده است.

 ۵۵ هزار نفر زیر پوشش خدمات درمانی کمیته امداد کرمانشاه است

  او در بخش دیگر از سخنان خود یکی از محورهای کمیته امداد کمک به درمان مددجویان دانست و گفت: ۵۵ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان زیرپوشش خدمات درمانی شهری است، که در سال گذشته ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک هزینه درمانی انان شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد ساکن روستا درمان آنها زیر دفترچه بیمه روستایی هستند بیان داشت: کمیته امداد هزینه تامین اجتماعی پنج هزار نفر از مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار و طرح های اشتغال زا پرداخت می کند.

رخصی یکی از برنامه های کمیته امداد را رفع سوء تغذیه کودکان مددجویان زیرپوشش دانست و گفت: کمیته امداد استان برای رفع سوء تغذیه کودکان زیرپوشش ماهیانه کمک هزینه ای به بن کارت آنها در فروشگاه های طرف قرارداد واریز می کند.

هفت هزار یتیم زیرپوشش کمیته امداد استان است

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هفت هزار یتیم زیرپوشش کمیته امداد است که ۲۱ هزار حامی از آنان حمایت به عمل می آورند و ماهیانه به طور میانگین۲۷۷ هزار تومان به حساب آنها واریز می شود.

۵۳۰۰ واحد مسکونی مددجویان زلزله زده ساخته شده است   

رخصی در ادامه بیان داشت: در زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۹۶،  پنج هزار و ۵۰۰ واحد مددجویان کمیته امداد تخریب شد که تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ واحد تکمیل و  احداث شده و ۲۰۰ واحد باقی مانده نیز تا پایان شهریور تکمیل خواهد شد.

وی همچنین گفت:  کمیته امداد به واحد های مسکونی تخریبی ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان  کمک هزینه پرداخت کرده است.

۳۲۰۹/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.