رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: د ر بازدیدهایی که از برخی صنایع استان داشتیم، متوجه وجود مشکلاتی در آنها شدیم که دانشگاه این توانایی را دارد که برای حل آنها اقدام کند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، علی اکبر اختری در نشست آغاز تعاملات و همکاری مشترک بین دانشگاه صنعتی و صاحبان صنایع استان که امروز(29 تیر) برگزارشد، بابیان اینکه تاکنون بین دانشگاه ها و صنایع کرمانشاه اتصال خوبی صورت نگرفته، اظهارکرد: اینکه طی سالهای گذشته هرکدام از این دو حوزه ساز خود را زده اند و نتوانسته اند هم افزایی در راستای رشد و توسعه استان داشته باشند، موضوعی نیست که قابل پوشیدن باشد.

وی به تغییر رویکرد دانشگاه های کشور طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: در این سالها دانشگاه های کشور دیگر مانند گذشته تنها به تحویل نیروی انسانی آموزش دیده به جامعه بدون آنکه نگران شغل او باشند نمی پردازند، بلکه آنها را مورد رصد قرار می دهند که آیا شغل مناسب با رشته تحصیلی خود را بدست آورده اند، یا نه.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه همچنین بابیان اینکه دانشجویان این دانشگاه قابلیت های بالای علمی دارند که پس از فارغ التحصیلی می توانند کمک حال صنایع استان باشند، اعلام کرد: به واسطه امکانات خوب، تخصص و تجربه و اعضای هیات علمی قوی که در دانشگاه داریم، این بستر را فراهم کرده ایم که دانشجویان پس از پایان تحصیل به صنایع استان ورود کنند.
 
اختری بابیان اینکه وجود صنایع مختلف در استان این ظرفیت را به وجود آورده که دانشجویان رشته های صنعتی استان برای دوره های کارآموزی در آنها حضور پیدا کنند، گفت: همچنین اخیرا با پنج دانشگاه اقلیم کردستان برای انجام همکاری های مشترک مذاکراتی داشته ایم که باتوجه به اینکه آنها در بحث کارآموزی دانشجویانشان مشکلاتی دارند، ابراز تمایل کرده اند که این دانشجویان واحدهای کارآموزی خود را در دانشگاه صنعتی کرمانشاه بگذرانند.

وی تصریح کرد: برای اجرایی شدن این همکاری نیازمند به این هستیم تا با صنایع استان نیز تعاملات خود را افزایش دهیم.

 رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: در بازدیدهایی هم که چند مدت پیش از برخی از صنایع استان داشتیم، متوجه وجود برخی از مشکلات در آنها شدیم که دانشگاه این توانایی را دارد که برای حل آنها اقدام کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد، آغاز همکاری مشترک بین دانشگاه و صنایع منجر به انتقال تجربه، توسعه استان و برداشته شدن گام هایی برای رفع مشکلات مردم جامعه شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.