معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به کمبود برخی از اقلام امدادی در انبار هلال احمر استان از جمله چادر و موکت، گفت: نیازمند شارژ برخی از این اقلام هستیم که امیدواریم به زودی انجام شود.
عادل شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به آخرین وضعیت اقلام امدادی موجود در انبارهای هلال احمر استان کرمانشاه، اظهار کرد: کالاهای امدادی و اضطراری شامل 16 قلم اساسی است که باید برای شرایط اضطرار معادل دو درصد جمعیت هر شهر یا استان در انبارهای هلال احمر موجود باشد.
وی ادامه داد: هم اکنون در انبارهای هلال احمر استان در برخی اقلام از جمله چادر، موکت و بسته‌های اقلام زیستی با کمبودهایی مواجه‌ایم.
به گفته معاون امداد و نجات جمعیت استان کرمانشاه، وضعیت این اقلام اضطراری در شعب شهرستان‌های استان بهتر است.
شفیعی از پیگیری جدی برای جبران این کمبودها خبر داد و یادآور شد: امیدواریم با پیگیرهای مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر استان به زودی شاهد جبران این کمبودها باشیم.
وی دلیل اصلی کمبود برخی اقلام اضطراری را حوادث و سوانحی دانست که پشت سرهم برای استان رخ داده و خاطرنشان کرد: زلزله بزرگ سال 96 و پس‌لرزه‌های بزرگ آن در سال 97 یکی از مهمترین این عوامل بود.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: سیل بهار امسال در شهرستان‌هایی مانند هرسین و همچنین در منطقه کرناچی کرمانشاه نیز باعث استفاده بخش زیادی از اقلام اضطراری موجود در انبارهای هلال احمر شد.
شفیعی با بیان اینکه کمبود برخی اقلام اضطراری سراسری است و فقط به هلال احمر استان کرمانشاه محدود نمی‌شود، اظهار کرد: در سطح کشور هم سیل بهار که تعداد زیادی از استان‌ها را درگیر کرد یکی از دلایل اصلی این کمبود است که باعث برداشت حجم زیادی از اقلام اضطراری از انبارهای هلال احمر استان‌ها شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.