مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در خصوص حجم پایین سهمیه کاغذ اختصاص داده شده به نشریات استان، گفت: این سهمیه سالانه نیست و ماهانه تکرار می شود و جای نگرانی نیست.

حجت الاسلام رحیم جعفری در گفت و گو با خبرنگار سرویس «فرهنگی و هنری» ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به شروع بحران در بازار کاغذ کشور از سال گذشته، گفت: در همین راستا با توجه به نیاز نشریات و روزنامه های کشور به کاغذ و جهت کمک به این مراکز فرهنگی، وزارت ارشاد توزیع سهمیه کاغذ میان نشریات را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: متاسفانه در نیمه دوم سال گذشته به علت تعلل کارشناسان وزارت ارشاد، تنها سهمیه یک یا دو استان اختصاص پیدا کرد و به مابقی استان ها از جمله کرمانشاه سهمیه ای داده نشد.

جعفری تصریح کرد: پیگیری های بسیاری صورت گرفت و بارها لیست نشریات استان برای وزارت ارسال شد و سرانجام در روزهای اخیر سهمیه کاغذ 17 نشریه استان داده شد.

وی افزود: با بررسی سهمیه کاغذ اختصاص داده شده به این 17 نشریه مشخص شد حجم آن کم است که با پرس و جویی که از وزارت ارشاد کردیم مشخص شد این سهمیه ماهانه است و هرماه تکرار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به طرح برخی انتقاد مدیران نشریات در این زمینه اشاره کرد و افزود: این افراد باید بدانند این سهمیه برای آنها ماهانه تکرار می شود و جای نگرانی نیست.

وی در خصوص انتقادها نسبت به حجم پایین سهمیه نشریات استان نسبت به سایر استان ها نیز، گفت: این طور نیست که سهمیه مشخصی به هر استان داده شود و سهمیه کاغذ مختص هر نشریه است و متناسب با تیراژ نشریه به خود آن داده می شود.

جعفری افزود: وزارت ارشاد برای اطلاع از تیراژ دقیق نشریات از چاپخانه ای که نشریه در آن چاپ می شود کسب اطلاع کرده و متناسب با تیراژ هر نشریه، سهمیه آن را اختصاص می‌دهد که برای هر نشریه با توجه به تیراژ آن قطعا متفاوت خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه درخصوص عدم اختصاص سهمیه به برخی نشریات استان نیز گفت: تنها 17 نشریه سهمیه خود را تاکنون دریافت کرده اند و به تدریج برای سایر نشریات هم سهمیه کاغذ داده می شود و جای نگرانی نیست.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.