به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: ما در کشور ثروتمندی زندگی می کنیم و خیلی از مشکلات اقتصادی ارتباطی با موضوع تحریم ندارد.
وی افزود: یکی از این موضوعات همین بحث قاچاق و احتکار کالاست که آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کرد و باعث افزایش قیمت ها شده، موضوعی که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره و خواستار برخورد جدی و قاطعانه با این معضل شدند.
آیت الله علما تصریح کرد: از دیگر نکات مورد اشاره رهبری می توان به تاکید ایشان در خصوص اصلاح نظام بانکی و تلاش بیشتر دولت در راستای ایجاد رونق تولید اشاره کرد.
خطیب جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه های نماز، موضوع مذاکره ایران با آمریکا را نیز مطرح و اظهار داشت: آن ها در طول 40 سال گذشته بارها و به انواع مختلف بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن خود را نشان داده اند.
وی گفت: همانگونه که رهبری نیز فرمودند مذاکره با آمریکا سم و با دولت کنونی این کشور سم مضاعف است چرا که آن ها فقط به دنبال منافع شخصی خود بوده و می خواهند با زور و هیاهو کارشان را پیش ببرند.
آیت الله علما ادامه داد: بنا بر فرموده رهبری، مقاومت بهترین پاسخ در برابر تهدیدات و تحریم های آمریکاست چرا که همین موضوع در طول 40 سال گذشته باعث شد تا آن ها همواره مقابل ایران و ملت سرافراز آن شکست بخورند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد: آمریکایی ها همان زمانی هم که پای برجام را امضا کردند در تناقضی اشکار با روح این قرارداد بین المللی به تحریم های خود علیه کشور ادامه دادند تا بی اعتبار بودن حرف و عملشان به دنیا ثابت شود.
وی گفت: آنچه که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام روی آن تاکید فراوانی داشتند توجه به توانایی داخلی و استفاده از تجربه دانشمندان و متخصصان خودمان بود و بارها فرمودند که نباید چشممان به خارج کشور باشد.
آیت الله علما با تائید سخنان رهبر انقلاب، عنوان کرد: کشورمان در ابتدای انقلاب حتی سیم خاردار نیز نداشت اما امروز موشک هایی در اختیار دارد که باعث ترس و لرز دشمنان از جمله آمریکا شده است.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه حل مشکلات مردم از سوی دولت نیز مورد تاکید رهبری در دیدار اخیر با مسئولان نظام قرار داشت، افزود: دولتمردان ما باید تلاش بیشتری برای رفع گرفتاری ها انجام دهد، هرچند همه آن ها پیگیر این موضوع نیز بوده و تلاش زیادی می کنند.
وی گفت: کرمانشاه یکی از استان هایی است که با وجود منابع خدادادی فراوان، مردم آن از مشکلات اقتصادی و بیکاری رنج می برند این در حالیست که 900 هزار هکتار زمین دیم در این دیار وجود دارد که اگر به خوبی مدیریت و در اختیار جوانان گذاشته شود بخش اعظمی از مشکل بیکاری مرتفع می شود.
آیت الله علما در پایان ماه مبارک رمضان را فرصت خوبی برای نزدیکی هرچه بیشتر با خدا و آشنایی با روح و حقیقت دین دانست و گفت: چنین فرصتی در طول سال فقط یکبار نصیب انسان می شود بنابراین باید به نحو شایسته از آن استفاده کنیم.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.