به گزارش ایرنا؛ هدایت حاتمی روز سه شنبه در بازدید از مرکز رشد دانشگاه رازی افزود: شرکت ها و واحدهای زیادی‌ که دارای خدمات متنوع و متفاوتی هستند در این مرکز حضور دارند اما ارتباط مناسبی بین این واحدها دیده نمی شود که بتوانند هم پوشانی لازم را در حمایت از همدیگر داشته باشند که این مساله باید رفع شود تا بهره وری این مرکز و نیز شرکت هایی که در این مرکز هستند، افزایش یابد.
وی بر ضرورت ایجاد مراکز مهارت اندوزی در زمینه کسب و کار تاکید و بیان داشت: راه اندازی مدرسه کسب و کار باید یکی از اولویت‌های استان شده و دولت هم در این زمینه کمک‌های لازم را اختصاص خواهد داد.
وی گفت: 10 مرکز رشد در دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی استان وجود دارد که باید رابطه معناداری با هم داشته باشند و از جزیره‌ای عمل کردن خارج شوند تا بتوانیم از بستر علم و دانش بهره وری مطلوبی برای ایجاد کار و اشتغال داشته باشیم.
حاتمی در پایان اظهار داشت: توسعه بازار واحدهای تولیدکننده مراکز رشد باید به یک هدف اولویت دار تبدیل شود و محصولات تولید شده در این مراکز بتوانند کیفیت خود را در جامعه هدف نشان دهند و به درآمدزایی برسند.
مرکز رشد دانشگاه رازی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرد و هم اکنون ۴۵ واحد فناور در این مرکز راه اندازی شده است.
از مجموع واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه رازی، ۱۲ واحد در حوزه کشاورزی، پنج واحد در حوزه فنی و حرفه ای، ۶ واحد در حوزه آی تی، چهار واحد در حوزه تربیت بدنی و مابقی در حوزه دانشکده علوم اجتماعی فعال هستند.
دانشگاه رازی اکنون دارای 9 دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص 10 استاد، 49 دانشیار، 250 استادیار، 46 مربی، و در مجموع 355 عضو هیات علمی در 39 گروه آموزشی و حدود 12 هزار دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به فعالیت خود ادامه می دهد.
اکنون 125 دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه رازی کرمانشاه تحصیل می کنند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.