علی محمد زوراوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل استقرار وضعیت نسبتا پایدار در جو استان تا روز چهارشنبه وزش ملایم باد و همچنین رشد ابر مهمترین پدیده های جوی استان هستند.
وی ادامه داد: به دنبال این شرایط انتظار می رود دمای هوای در نقاط مختلف نیز حدود 2 تا سه درجه در طول روز و یک تا 2 درجه در طول شب کاهش یابد.
زواروند خاطرنشان کرد: این کاهش دما برای فردا (سه شنبه) که اولین روز ماه مبارک رمضان نیز هست، محسوس تر خواهد بود.
معاون هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز حداکثر دمای شهر کرمانشاه بین 27 تا 28 درجه بالای صفر بود، گفت: برای فردا حداکثر دمای مرکز استان به 25 درجه بالای صفر خواهد رسید.
وی همچنین با بیان اینکه امشب حداقل دمای کرمانشاه به هشت درجه بالای صفر می رسد، گفت: برای فردا شب انتظار می رود حداقل دمای شبانه بین 6 تا هفت درجه بالای صفر باشد.
زوراوند همچنین خنک ترین نقطه استان طی امشب را کوزران با دمای چهار درجه و حمیل، سنقروکلیایی و گواور را با دمای پنج درجه بالای صفر معرفی کرد و گفت: حداقل دمای شبانه شهرهای سومار و قصرشیرین نیز امشب به ترتیب 17 و 16 درجه بالای صفر خواهد بود.
معاون هواشناسی استان کرمانشاه همچنین از ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه (18 اردیبهشت) به جو استان خبر داد و گفت: ورود این سامانه باعث بارش های پراکنده و رگباری باران تا روز شنبه هفته آینده (21 اردیبهشت) می شود.
وی گفت: شرایط ناپایداری در روز جمعه بخصوص در نواحی شمال غربی مانند گیلانغرب، دالاهو، اسلام آبادغرب و حمیل نمود بیشتری خواهد داشت.
میانگین بارش باران از ابتدای سال جاری تاکنون (اول مهر تا 16 اردیبهشت) به حدود 767 میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 405 میلی متر بود 90 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 80 درصد رشد نشان می دهد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.