به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی ملکی در آیین زنگ سپاس معلم در مدرسه راهنمایی زینب کبری با گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از مقام معلمان افزود: مساله علم و آموزش و تربیت از مسایل بنیانی برای کشور است و مقوله آموزش در کنار مساله پرورش بسیار مهم است.
وی اظهار کرد: ایران اسلامی در زمینه علمی در ردیف 10 کشور برتر و در زمینه نانو در ردیف پنجم کشورهای برتر جهان قرار دارد و اگر با همین سرعت پیش برویم دنیا مجبور می شود که برای به دست آوردن علوم از زبان فارسی بهره ببرد.
امام جمعه قصرشیرین، پیشرفت کشور را مرهون حضور با برکت ولایت فقیه و حاکم دینی بیان کرد و گفت: معلمان باید تلاش کنند که در کنار مساله آموزش ، مسایل دینی و جایگاه ولایت فقیه و همچنین دستاوردهای نظام را برای دانش آموزان تشریح کنند.
حجت الاسلام ملکی افزود: معلم تربیت کننده و آموزش دهنده است و نقش معلم در جامعه در واقع همچون نقش پیامبران الهی، راهنمایی اقشار مختلف جامعه است.
مدیر آموزش و پرورش قصرشیرین نیز در این آیین با تسلیت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری گفت: استاد مطهری فیلسوفی برجسته و نابغه و دانشمند بودکه دشمنان تاب دیدن این منبع نورانی را نداشتند و مجبور شدند برای اینکه از تفکرات شهید راحت شوند او را شهید کردند.
کامران آبی، همچنین با قدردانی از تلاش های معلمان افزود: معلمی شغل انبیاست و جایگاه معلم نیز براساس آیات قرآن بسیار مقدس است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت دارای 400 معلم فرهنگی است که کار تحصیل سه هزار و 500 دانش آموز در 44 واحد آموزشگاهی این شهرستان را بر عهده دارند.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.