به گزارش ایرنا؛ محمدرضا بسامی روز دوشنبه در دوره آموزشی استارت آپ و ایده بازار در جمع مدیران هنرستانهای مراکز فنی و حرفهای و کارشناسان مربوطه نواحی سه گانه شهر کرمانشاه با اشاره به فروش 350 میلیارد دلاری فروش ایدهها در کشورهای صنعتی، افزود: جامعه نیازمند افراد ایدهپرداز است و اگر در مجموعه کشورهای دارای صنعت قرار داریم و تک محصولی به نام نفت ما را صنعتی کرده است باید با ایده پردازی و با ایجاد زمینه و بسترهای لازم این مهم را حقیقت بخشیم.
او با تاکید بر کاهش وابستگی به نفت، گفت: آموزش نیروی انسانی ماهر و متخصص مهمترین ابزار برای رسیدن به این هدف والاست که از آموزش و پرورش آغاز میشود.
بسامی افزود: چنین جشنوارهها و همایشهایی در همین راستا است و ما میخواهیم یک جهش یا تغییر کاری داشته باشیم و از بسترهای قدیمی به سمت تولید و پرورش ایده و تولید محصول حرکت نماییم، لذا آموزش و پرورش در کنار بستر خانواده ها بهترین و راحت ترین مکان برای اجرای این ایدههاست.
معاون متوسطه آموزش و پرورش کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: وظیفه این است یک تعادل بین بسترهای توسعه آموزشی ایجاد کنیم، رشته کشاورزی و رشتههای صنعتی و الکترونیک را با ایده پردازیهای درست طبق نیاز جامعه توسعه بدهیم.
وی از بستر دوم که تولید نیاز است سخن گفت و افزود: ما باید بدانیم در جامعه به چه چیزهایی نیاز داریم و در استان کرمانشاه چه رشته هایی مورد نیاز است چه ایده هایی باید محقق بشود و به آن سمت حرکت کنیم تا انشاالله شاهد جهش اقتصادی و علمی استان کرمانشاه باشیم.
بسامی ابراز امیدواری کرد: با کارهای خوبی که در بحث توازن رشتهای در آموزش و پرورش استان انجام شده بتوانیم در متوسطه دوم یک توازن رشتهای به سمت فنی حرفهای ایجاد کنیم و تولید شغل را از همان ابتدا و با مدرک دیپلم در اولویت قرار دهیم و با تقسیم بندی نیازها و برنامه ریزی برای رفع آنها در حفظ و بالندگی و پیشرفت علمی استان تلاش نماییم.
وی حجم دانش آموختگان بیکار را گواهی بر این ادعا دانست که تولید نیاز و توازن رشته ای مهترین عامل رفع بیکاری و مشکلات جامعه است.
این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان خطاب به مدیران و دست اندرکاران مراکز فنی و حرفه ای گفت: شما به عنوان بانیان فنی و حرفهای در خط مقدم اجرای این اولویتها هستید چرا که همانطور دین ما هم بر آن تاکید کرده و آیه قرآنی اشاره دارد «آیا آنان که می دانند با آنهایی که نمی دانند برابرند، یقینا آنهایی که میدانند از اجر عظیمی نزد خداوندشان برخوردارند» یعنی دانایی مقدمه توانایی است و همانطور که رسول اکرم اشاره میکند «زگهواره تا گور دانش بجوی.»
وی دانش پژوهی را امری شایسته دانست و افزود: امروز ابزار موفقیت در دنیا داشتن دانش است و باید به دنبال دانشی بود که تبدیل به محصول بشود و نباید علم بدون عمل در جامعه رواج یابد.
بسامی به آموزههای بزرگان کشورمان اشاره کرد که « 2 کس در دنیا رنج بیهوده بردند آنهایی که آموختند و عمل نکردند و آنهایی که جمع کردند و نخوردند» اینها بهره درستی از دنیا نخواهند برد یعنی اگر ما دارای ایده باشیم ولی ایده را تبدیل به محصول نکنیم کار مفیدی انجام ندادهایم.
وی ضمن تاکید به سوق دادن دانش آموزان به سمت فنی و حرفهای و کار و دانش، ابراز امیدواری کرد ایدههای مراکز فنی حرفه ای به محصول تبدیل شود و ما توانایی حضور واقعی در اقتصاد کشور را بیش از پیش داشته باشیم.
در ادامه ترابی مدرس دوره به ضرورت آموزش ایده پردازی در سنین پایین بخصوص در دوره دانشآموزی اشاره کرد و گزارشی از وضعیت ایده بازار و کارآفرینی در سطح کشور و جهان پرداخت، آموزش مدلهای مختلف ایده پردازی ارایه را مهم دانست و تعدادی از کارآفرینان دانش آموز در سطح جهان و کشور را به عنوان الگوهای ایده پردازی و کارآفرینی معرفی کرد.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه بیش از 325 هزار دانش آموز دارد.
3033/8066
او با تاکید بر کاهش وابستگی به نفت، گفت: آموزش نیروی انسانی ماهر و متخصص مهمترین ابزار برای رسیدن به این هدف والاست که از آموزش و پرورش آغاز میشود.
بسامی افزود: چنین جشنوارهها و همایشهایی در همین راستا است و ما میخواهیم یک جهش یا تغییر کاری داشته باشیم و از بسترهای قدیمی به سمت تولید و پرورش ایده و تولید محصول حرکت نماییم، لذا آموزش و پرورش در کنار بستر خانواده ها بهترین و راحت ترین مکان برای اجرای این ایدههاست.
معاون متوسطه آموزش و پرورش کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: وظیفه این است یک تعادل بین بسترهای توسعه آموزشی ایجاد کنیم، رشته کشاورزی و رشتههای صنعتی و الکترونیک را با ایده پردازیهای درست طبق نیاز جامعه توسعه بدهیم.
وی از بستر دوم که تولید نیاز است سخن گفت و افزود: ما باید بدانیم در جامعه به چه چیزهایی نیاز داریم و در استان کرمانشاه چه رشته هایی مورد نیاز است چه ایده هایی باید محقق بشود و به آن سمت حرکت کنیم تا انشاالله شاهد جهش اقتصادی و علمی استان کرمانشاه باشیم.
بسامی ابراز امیدواری کرد: با کارهای خوبی که در بحث توازن رشتهای در آموزش و پرورش استان انجام شده بتوانیم در متوسطه دوم یک توازن رشتهای به سمت فنی حرفهای ایجاد کنیم و تولید شغل را از همان ابتدا و با مدرک دیپلم در اولویت قرار دهیم و با تقسیم بندی نیازها و برنامه ریزی برای رفع آنها در حفظ و بالندگی و پیشرفت علمی استان تلاش نماییم.
وی حجم دانش آموختگان بیکار را گواهی بر این ادعا دانست که تولید نیاز و توازن رشته ای مهترین عامل رفع بیکاری و مشکلات جامعه است.
این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان خطاب به مدیران و دست اندرکاران مراکز فنی و حرفه ای گفت: شما به عنوان بانیان فنی و حرفهای در خط مقدم اجرای این اولویتها هستید چرا که همانطور دین ما هم بر آن تاکید کرده و آیه قرآنی اشاره دارد «آیا آنان که می دانند با آنهایی که نمی دانند برابرند، یقینا آنهایی که میدانند از اجر عظیمی نزد خداوندشان برخوردارند» یعنی دانایی مقدمه توانایی است و همانطور که رسول اکرم اشاره میکند «زگهواره تا گور دانش بجوی.»
وی دانش پژوهی را امری شایسته دانست و افزود: امروز ابزار موفقیت در دنیا داشتن دانش است و باید به دنبال دانشی بود که تبدیل به محصول بشود و نباید علم بدون عمل در جامعه رواج یابد.
بسامی به آموزههای بزرگان کشورمان اشاره کرد که « 2 کس در دنیا رنج بیهوده بردند آنهایی که آموختند و عمل نکردند و آنهایی که جمع کردند و نخوردند» اینها بهره درستی از دنیا نخواهند برد یعنی اگر ما دارای ایده باشیم ولی ایده را تبدیل به محصول نکنیم کار مفیدی انجام ندادهایم.
وی ضمن تاکید به سوق دادن دانش آموزان به سمت فنی و حرفهای و کار و دانش، ابراز امیدواری کرد ایدههای مراکز فنی حرفه ای به محصول تبدیل شود و ما توانایی حضور واقعی در اقتصاد کشور را بیش از پیش داشته باشیم.
در ادامه ترابی مدرس دوره به ضرورت آموزش ایده پردازی در سنین پایین بخصوص در دوره دانشآموزی اشاره کرد و گزارشی از وضعیت ایده بازار و کارآفرینی در سطح کشور و جهان پرداخت، آموزش مدلهای مختلف ایده پردازی ارایه را مهم دانست و تعدادی از کارآفرینان دانش آموز در سطح جهان و کشور را به عنوان الگوهای ایده پردازی و کارآفرینی معرفی کرد.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه بیش از 325 هزار دانش آموز دارد.
3033/8066
کپی شد