به گزارش خبرنگار ایرنا، رستگار یوسفی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ملی «خانا قبادی» افزود: کار فرهنگی دیر بازده اما بازخورد آن نتیجه بخش خواهد بود که از اولویت ها و دغدغه های ما است.
وی اظهارداشت: برگزاری کنگره ملی خانا قبادی فرصت مناسبی برای معرفی استعداد ها و ظرفیت ها و همچنین شناساندن جایگاه فرهنگی و هنری این شهرستان است که باید از این فرصت نهایت بهره را برد.
یوسفی با بیان اینکه در زمان بحران و سیل شاهد فعالیت های فرهنگی خوبی در شهرستان جوانرود بوده ایم، یادآور شد: این فعالیت ها نوید بخش بیش از پیش توسعه فرهنگی در این شهرستان است.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز به ظرفیت مناسب جوانرود در راستای افزایش فعالیت های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: بهره برداری از این ظرفیت ها می تواند زمینه ساز توسعه فرهنگی این شهرستان را به دنبال داشته باشد.
پریسا محمدی، به برگزاری کنگره ملی خانای قبادی در جوانرود اشاره کرد و افزود: برگزاری این کنگره زمینه مناسبی برای معرفی ظرفیت های این شهرستان است.
وی فعالیت های فرهنگی را زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و اظهار داشت: با ایجاد برنامه های مناسب و بانشاط می توانیم جوانان را با فرهنگ و هنر بیشتر آشنا کنیم و به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنیم.
در این جلسه تصمیمات و هماهنگی های لازم برای برگزاری کنگره ملی خانا قبادی انجام گرفت.
خانای قبادی یکی شاعران و ادبای شهرستان جوانرود است که خدمات فراوانی به فرهنگ و ادبیات کردی داشته است.
خانا قبادی (۱۷۰۰–۱۷۷۲ جوانرود) شاعر نامدار کُرد در سدهٔ هجدهم بود، وی به زبان‌های فارسی، ترکی و عربی آشنایی و تسلط داشته است.
مهم‌ترین اثر خانا قبادی «شیرین و خسرو» نام دارد.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.