محبت جمالی نیا روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سرپل ذهاب با داشتن آب و هوای معتدل و جاذبه های متعدد طبیعی و تاریخی هر ساله پذیرای شمار زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی است که این شهرستان را مقصد سفرهای نوروزی خود برمی گزینند.
وی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در طول تعطیلات نوروز امسال، با انجام تدابیر و تمهیدات لازم به خدمات رسانی به مسافران نوروززی پرداختند و برای اسکان گردشگران نیز در این شهرستان، آموزش و پرورش ١٠ مدرسه و ٦٨ کلاس درس را به امکانات لازم تجهیز کرد که 487 تن در این اماکن اسکان یافتند.
فرماندار سرپل ذهاب گفت: در تعطیلات نوروز امسال، گروه های امداد و نجات، آتش نشانی، پایگاه های فوریت پزشکی و جمعیت هلال احمر در خدمت مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور بودند.
جمالی نیا اضافه کرد: سرپل ذهاب 224 اثر تاریخی دارد که از این تعداد 146 اثر آن به ثبت ملی رسیده و اطلاع رسانی لازم از طریق میراث فرهنگی برای معرفی مکان های تفریحی و باستانی شهرستان انجام شد.
بقعه مطهر احمد ابن اسحاق قمی (ره)، آبشار پیران، آبشار خلیج فارس، زیارتگاه امامزاده عباس، سراب های گرم، قلعه شاهین و ماراب و آثار تاریخی آنو بانی نی، دکان داوود، زیج منیژه، طاق گرا، دشت ذهاب و یادمان های شهید شیرودی، شهدای بازی دراز و شهدای گمنام از مناطق دیدنی شهرستان سرپل ذهاب است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.
3012/3033 /7398
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.