فرامرز شوهانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، آمادگی کامل مدیران و کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان برای رویارویی با سیلاب را اعلام کرد و افزود: اکنون 35 دستگاه تانکر آبرسانی سیار پیش بینی شده و بیش از 50 هزار بطری آب بسته بندی 1.5 لیتری نیز در دسترس می باشد.
او از آمادگی کامل مدیران و پرسنل این شرکت در تمام روستاهای استان برای رویارویی با وقوع احتمالی سیلاب در روزهای 11 و 12 فروردین خبر داد و گفت: باتوجه به وجود سامانه بارشی قوی در جو منطقه و احتمال ایجاد سیلاب در روستاهای استان، شرکت آبفار استان از چند روز پیش با تشکیل ستاد مدیریت بحران و برگزاری چهار جلسه متوالی، با بررسی شرایط ، تدابیر لازم را برای رویارویی با بحران سیل اندیشیده است.
وی اظهار داشت: اکیپ های تعمیرات و تانکرهای آبرسانی و اکیپ های کنترل کیفی شرکت در محل تاسیسات آب و فاضلاب روستایی شهرستان ها مستقر و نقاط حادثه خیز شناسایی شده اند و امیدواریم با این تدابیر و اقدام های پیش بینی شده مشکل خاصی در سطح روستاهای استان نداشته باشیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از نیمی از منابع آب شرکت از چشمه ها تامین می شود، گفت: اکثر این چشمه ها در اثر بارش ها دچار کدورت می شوند و برای این معضل چاره اندیشی شده و اجازه ورود آب به داخل مخازن ذخیره داده نمی شود و از ذخیره آب موجود در مخازن در این شرایط استفاده خواهد شد و برای جبران کمبود آب از تانکرهای آبرسانی سیار و یا توزیع آب بسته بندی استفاده می شود.
شوهانی همچنین افزود: اکیپ های امدادی شرکت آبفار با تجهیزات مناسبی از جمله سیم بکسل، جلیقه نجات و سایر امکانات آمادگی کمک به گرفتاران در سیلاب را نیز دارند.
شاخص بهره مندی جمعیت روستایی کرمانشاه از آب شرب سالم 94 درصد است و از نظر شاخص تاسیسات شامل نظارت و کنترل تعمیر و بازسازی 87 درصد که از میانگین کشوری 74 درصد است، بیشتر است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 14 شهرستان، 32 شهر و بیش از 2 هزار و 622 روستای دارای سکنه دارد که بیش از 24 هزار کیلومتر مربع مساحت آن است.
طبق پیش بینی نقشه های هواشناسی میانگین بارش باران طی امروز و فردا و در نواحی مختلف استان کرمانشاه به 80 تا 100 میلی متر خواهد رسید.
ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه وقوع سیل را براثر بارندگی های شدید در برخی از نقاط استان پیش بینی کرده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.