به گزارش خبرنگار ایرنا، زلزله زدگان شهرستان سرپل ذهاب با برپایی پایگاه های جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم در نقاط مختلف شهر و در اغلب روستاهای بخش مرکزی و قلعه شاهین حس انسان دوستی خود را به نمایش گذاشتند.
اولین محموله از طرف اهالی روستاهای 'کوئیک' دشت ذهاب که در جریان زلزله سال 1396 بیشترین آسیب را دیده بودند، هفته گذشته بارگیری و به استان گلستان ارسال و بین مردم توزیع شد.
همچنین جمعیت هلال احمر و کمیته امداد شهرستان نیز با برپایی پایگاه نسبت به جمع آوری کمک های مردمی اقدام کردند.
بسیاری از مردم سرپل ذهاب بعد از گذشت 16 ماه از زلزله ویرانگر 21 آبان 96 همچنان در کانکس و چادرهای اسکان موقت زندگی می کنند و اغلب خود نیازمند کمک هستند اما با وقوع سیل در استان گلستان و نیاز مردم سیل زده به کمک های مردمی، در حد توان خود به یاری سیل زدگان شتافته و هرآنچه که توانستند برای کمک به سیل زدگان اهدا کردند.
مردم سرپل ذهاب نشان دادند که قدردان زحمات و کمک های مردم سراسر کشور هستند و انسان دوستی و ایثار و گذشت از خصوصیات بارز آن هاست.

**ارسال 30 دستگاه وانت نیسان از کمک های مردمی برای یاری سیل زدگان
روز جمعه (نهم فروردین) با حضور امام جمعه و فرماندار سرپل ذهاب، نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه اهل سنت و جمعی از مسئولان این شهرستان مرحله دوم کمک های مردمی سرپل ذهاب به مردم سیل زده گلستان به میزان 30 دستگاه وانت نیسان کمک های غیرنقدی به مناطق سیل زده استان گلستان ارسال شد.
این کمک ها شامل مواد غذایی، پتو، وسایل گرمایشی، البسه، دارو و ... است که توسط کمپین جمع آوری کمک های مردمی مناطق زلزله زده جمع آوری شده و برای سیل زدگان بارگیری و ارسال شد.
همچنین زلزله زدگان سرپل ذهابی علاوه بر کمک های غیرنقدی، 75 میلیون تومان کمک نقدی نیز برای سیل زدگان جمع آوری کردند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 90 هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.