به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد تجری روز چهارشنبه در نشست مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با بخش خصوصی در اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: ضعف مدیریتی و خروج مصوبات استانی بدون در نظر گرفتن ظرفیت های استان یکی از موانع توسعه اقتصادی کرمانشاه است.
وی در ادامه قانون کار را یکی از مهمترین عوامل و معضل ایجاد اشتغال در کشور دانست و گفت: ترس از بیمه کارگر و عواقب آن باعث شده بسیاری از کارگاه های کوچک و متوسط نیازمند به کارگیری نیرو از این کار خودداری کنند.
تجری، اصلاح قانون کار را نیازمند یک عزم و اجماع بزرگ ملی دانست که اگر انجام شود، موجب اشتغالزایی فراوان در سطح کشور و استان می شود.

**اقتصاد قوی موجب امنیت و سلطه ناپذیری کشور می شود
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت: اقتصاد قوی موجب افزایش امنیت و سلطه ناپذیری کشور می شود و اگر اقتصاد ضعیف باشد زمینه نفوذ و سلطه دشمنان فراهم خواهد شد.
عبدالرضا مصری، اقتصاد را مهم ترین محور گام دوم انقلاب دانست که دنیا و معنویات جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.
او با اشاره رتبه پایین فضای کسب و کار در کرمانشاه، یکی از مهم ترین محورهای توسعه هر استان را بهبود فضای فرهنگی ذهنی جامعه نسبت به کار و اشتغال دانست که کرمانشاه در این زمینه از فرهنگ کاری بسیار ضعیفی برخوردار است که برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی باید اصلاح شود.
وی با اشاره به اینکه باید فضای منفی کسب و کار را با فضای مثبت عوض کنیم تا رشد اقتصادی داشته باشیم زیرا استان در همه شاخص های توسعه مانند اقلیم، جغرافیا، معدن، ارتباطات آب و هوا و کشاورزی و فناوری دیگر امکانات جزء استان های برتر کشور است.

** از خام فروشی قیر و سنگ جلوگیری شود
یکی دیگر از نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، خواستار حضور وزیر صنایع و معادن و بازرگانی در کرمانشاه و آشنایی نزدیک وی با مشکلات بخش صنعت و مسائل بخش خصوصی استان شد.
احمد صفری در ادامه خواستار جلوگیری از خام فروشی قیر و سنگ استان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و مقام های ارشد و احداث کارخانه های تبدیلی شد.
وی همچنین از سلیقه ای عمل کردن مدیران اجرایی در اجرای دستورالعمل ها انتقاد کرد و آن را موجب توسعه نیافتگی و جذب نشدن سرمایه گذار به استان دانست.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیشترین نرخ بیکاری در کشور است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.