دکتر احمد امیری روز شنبه به ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری اکیپ های شبکه دامپزشکی جوانرود با همکاری بخشداران بخش مرکزی و کلاشی، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی نسبت به سمپاشی اماکن دامی و بدن دامها با اولویت روستاهای حساس اقدام کردند.
وی اظهارداشت: انگلهای خارجی بدن دام در 2 حوزه اقتصادی و تهدید علیه بهداشت عمومی نقش بسزایی دارند و موجب بسیاری از بیماری های دامی مانند بابزیوز، تیلریوز و... می شود.
رییس شبکه دامپزشکی جوانرود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انگلهای خارجی دام باعث ایجاد کاهش تولید و وزن دام و خسارت اقتصادی زیادی به جمعیت دامی و در نهایت اقتصاد خانوارهای روستایی می شود، همچنین نقش بسیار موثر این انگلها در انتقال بیماری ها بین جمعیت های دامی و انتقال بیماری از دام به انسان، مبارزه با این انگلها و انجام اقدام های کنترلی در این زمینه همواره لازم و ضروری است.
امیری با اشاره به بیماریهای مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری بسیار خطرناک و کشنده تب کریمه کنگو گفت: این بیماری به راحتی از طریق گزش کنه می تواند به دامها و انسان منتقل شود و بهترین راه مقابله با این قبیل بیماری ها، کنترل انگلهای خارجی دام بخصوص کنه ها است.
وی حجم عملیات سمپاشی صورت گرفته در شهرستان جوانرود را بالغ بر 70 هزار راس دام سبک و سنگین و اماکن و جایگاه های نگهداری دام را در 105 روستا اعلام کرد.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.