به گزارش ایرنا، فضل اله رنجبر روز چهارشنبه در جلسه شورای اشتغال کرمانشاه اظهار داشت: پیشنهاد می کنم اتاق اصناف کرمانشاه مشاوره ای در زمینه ایجاد اشتغال انتخاب کند تا از طریق آن در حوزه بازار و تجارت بتواند در ایجاد اشتغال خوب در شهر، سهم داشته باشد.
رنجبر افزود: حوزه معاونت برنامه ریزی شهرداری کرمانشاه و اتاق اصناف می توانند در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان خدمات خوبی ارائه دهند و حوزه بازرگانی صنعت، معدن و تجارت در زمینه تجارت الکترونیکی می تواند یاری رسان باشد.
وی معتقد است، بستر فراهم است می توان از ظرفیت اداره کل فناوری اطلاعات استفاده کرد و کمیته های 2 جانبه و سه جانبه در این راستا تشکیل داد.
فرماندار کرمانشاه افزود: در اشتغال روستایی تاکنون 73 میلیارد تومان با 703 فرصت شغلی، پرداختی داشته ایم، در این حیطه قرار براین است سهمیه بندی شود و سهمیه شهرستان ها را به ما اعلام کنند تا براساس آن، دستگاه ها اقدام های لازم را به عمل آورند.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی در زمینه اشتغالزایی خوب عمل کرده و در تجزیه و تحلیلی که صورت گرفته بیشترین زمینه های شغلی و جذب تسهیلات را جهاد کشاورزی به خود اختصاص داده و باید پرسید که چرا دیگر بخش ها کم تر از این سهم تسهیلات استفاده کرده اند.
رنجبر با بیان اینکه این مقوله به معنای کم کاری برخی ارگان ها نیست، افزود: بدیهی است که بخش های صنعتی بیشتر باید از این تسهیلات بهره مند شوند.
فرماندار کرمانشاه اظهار داشت: دستگاه هایی همانند فناوری اطلاعات، حوزه گردشگری و یا وزارت صمت باید برای کارهای خدماتی جذب بیشتری از این تسهیلات داشته باشند.
رنجبر اضافه کرد: باید در بخش خدمات و گردشگری و کارهای خدماتی تلاش و کوشش بیشتری در زمینه اشتغالزایی داشته باشیم.
وی با اشاره به وجود 14 طرح اشتغالزایی در 2 بخش زلزله زده ماهیدشت و کوزران ادامه داد: از 506 پرونده تاکنون تسهیلات 84 پرونده با هفت میلیارد و 102 میلیون تومان پرداخت شده که 126 نفر اشتغالزایی داشته است.
رنجبر تاکید کرد که ماهیدشت و کوزران در بخش زلزله استعداد جذب تسهیلات 6 درصدی بدون درنظر گرفتن رسته های شغلی را دارند و هر طرحی که بخواهد در این 2 بخش اجرا شود می تواند، از این تسهیلات استفاده کند که تقاضا دارم دوستان برای این موضوع تلاش کنند و سرمایه گذاران و مراجعه کنندگان را راهنمایی کنند.
وی افزود: با وجود تاکیدهای متعدد، تنها نزدیک به 26 درصد ثبت سامانه رصد صورت گرفته و باید هر اشتغالی که در بخش های مختلف ایجاد می شود در سامانه رصد ثبت شود.
رنجبر با تاکید براینکه وضعیت استان کرمانشاه در جذب تسهیلات اشتغال روستایی خوب بوده، ادامه داد: از همکاری همه بانک ها و دستگاه های اجرایی و بخشداری ها قدردانی می کنیم و امیدواریم که اهتمامی که در سال 97 بوده، برای سال 98 تداوم یابد و در این زمینه بحث تداوم مکانسیم نظارتی بسیار حائز اهمیت است.
فرماندار کرمانشاه ادامه داد: نباید نگاهمان تنها به ایجاد مشاغل کوچک باشد، کرمانشاه ظرفیت گردشگری بالایی دارد و می توانیم با ساماندهی اماکنی که تحت عنوان اغذیه فروشی در محدوده تاق بستان و سایر اماکن تاریخی است مشاغل متعدد ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه در حوزه های هنری نیز بستر خوبی فراهم است، افزود: جذب تسهیلات حمایتی وضعیت مناسبی ندارد، ارگان هایی همچون کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید در حوزه شهرستان کرمانشاه باید در اشتغالزایی فعال باشند و باید آمارها را به آمار واقعی نزدیک کنند.
شهرستان کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.