به گزارش ایرنا؛ بهمن روشنی روز چهارشنبه در نشست معاونین درمان، آموزشی و رئیس دانشکده پزشکی با نماینده بورد آموزشی طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هماهنگی‌های لازم برای راه‌اندازی داروخانه طب سنتی و حضور مسئول فنی با معاونت غذا و دارو انجام گرفته و فضای فیزیکی مناسب نیز برای سلامتکده در کلینیک شهید فتاحی اختصاص داده شده است.
وی اظهار داشت: اکنون فعالیت های نظارتی بر واحدهایی که خدمات طب سنتی ارائه می دهند از طریق اداره نظارت بر درمان در استان به صورت مستمر انجام می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در برخورد با متخلفان در حوزه طب سنتی وجود دارد، نیازمند ورود وزارت بهداشت در خصوص شفاف سازی قوانین و ضوابط در حوزه نظارت و اعتبار بخشی در بخش طب سنتی هستیم.
نماینده بورد آموزشی طب سنتی وزارت بهداشت نیز در این جلسه گفت: آموزش پزشکان عمومی در خصوص طب سنتی با توجه به دستورالعملهای ابلاغی موجود بسیار حائز اهمیت می باشد و هر پزشک عمومی برای ورود به طب سنتی نیازمند گذراندن یک دوره 200 ساعته می باشد.
دکتر مجاهدی افزود: در خصوص سلامتکده های بخش خصوصی پس از طرح در هیات رئیسه دانشگاه نسبت به صدور مجوز آن تصمیم گیری می‌شود که در صورت وجود پزشکان هیات علمی با تعرفه‌های تعیین شده فعالیت نمایند.
حبیب الله خزایی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت:حمایت های لازم در راستای راه‌اندازی رشته طب سنتی در دانشگاه تاکنون انجام شده و هرگونه فعالیت دیگری که نیاز باشد اعم از تعاملات بین دانشگاهی، تجهیز و جذب هیات علمی در این زمینه انجام خواهد شد.
رییس دانشکده پزشکی هم گفت: ملت‌هایی که دارای فرهنگ های غنی می باشند به مقوله طب سنتی بسیار اهمیت می دهند بنابراین با توجه به شاخص های موجود ماموریت و نگاه ما در دانشکده پزشکی، تعامل با طب سنتی و نگاه آکادمیک به این موضوع می‌باشد.
دکتر صیاد افزود: اولین قدم دراین راستا توجه طب سنتی در قالب علوم پایه بوده است که جلسات منظمی با هیئت علمی بالینی در این خصوص بصورت مستمر در حال برگزاری بصورت دوره ای می‌باشد و پایش‌های دوره ای در خصوص راه اندازی و میزان پیشرفت گروه طب سنتی ‌انجام می گیرد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.