بهمن خدادادیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، از کشف و جمع آوری نزدیک به پنج تن موادغذایی آلوده و غیرمجاز در هفته اخیر در کرمانشاه خبر داد و گفت: این میزان در حدود چهارهزار و 600 کیلوگرم بود که در قالب بازرسی و کشفیات جمع آوری شد.
وی افزود: همچنین گزارشی از یک منزل مسکونی در شهرک جهاد مبنی بر وجود چندین یخچال برای نگهداری گوشت به ما داده شد که باتوجه به حساسیت، موضوع در دستور کار قرار گرفت و پس از بررسی خبر و اخذ اجازه مقام قضایی با همکاران دامپزشکی، اجراییات و نیروی انتظامی به منزل مربوطه وارد شدیم که در این بررسی 300 کیلوگرم گوشت به صورت چربی و ضایعات در بسته بندی های مرتب و شکیل، کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه مبدا و مقصد این گوشت ها نامشخص بود، افزود: گوشت ها براساس نظر ماموران دامپزشکی قابلیت مصرف نداشت چون هیچ گونه مجوزی نداشت و با حکم مقام قضایی معدوم شد و پرونده متخلف برای صدور حکم به مقام قضایی تحویل داده شد.
خدادادیان اضافه کرد: همچنین نزدیک به نیم تن شیرینی از یک کارگاه غیرمجاز چراغ خاموش در یک واحد مسکونی کشف و ضبط شد که بدون هیچ مجوزی از مواد شیمیایی و رنگ های غیرمجاز استفاده می کرد.
این مسئول به کشف 835 عدد دلستر تاریخ گذشته به صورت نصف قیمت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در قالب یک مشتری با این فرد تماس گرفته شد و فرد متخلف دستگیر شد.
وی ادامه داد: همواره به شهروندان توصیه کرده و می کنیم که به هیچ عنوان از دستفروشان و دوره گردها خرید نکنند و به فروشگاه های معتبر و دارای تابلو مراجعه کنند.
کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه ادامه داد: همچنین توصیه می شود که شهروندان از خرید اجناس با قیمت نامتعارف (نصف قیمت و یا یک سوم قیمت ارزانتر) خودداری کنند و به مشخصات بهداشتی اجناس همانند سیب استاندارد و مهرسلامت توجه کنند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.