به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد؛ افزود: شعار مرگ بر آمریکا به معنای دشمنی و تنفر مردم ایران از مردم امریکا نیست بلکه فقط علیه سران آنها مثل ترامپ و وزیر امور خارجه است که علیه مردم ما اقدام های خصمانه ای انجام می دهند.
وی با اشاره به گرانی و تورم ناشی از تحریم ها بیان داشت: دشمنان به دنبال این هستند که با ایجاد مشکلات اقتصادی مردم را از مسیر اصلی انقلاب منحرف کنند ولی مردم ایران برای پیروزی انقلاب بهترین جوانان خود را تقدیم انقلاب کردند و هم اکنون هم این راه را ادامه می دهند.
وی اضافه کرد: انقلاب حاصل اتحاد و چنگ زدن مردم ایران به ریسمان الهی بود زیرا شاه با همه کشورها در ارتباط بود ولی چون مردم ایران با هم متحد و همبستگی و اعتقاد به خدا و اهل بیت داشتند، دشمن را شکست دادند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به ایام سوگواری حضرت صدیقه کبری (س) بیان داشت: حرکت بزرگ امام خمینی (ره) به برکت این بانوی بزرگ و اهل بیت (ع) بود و امام همیشه می فرمود معیار و چارچوب حرکت من براساس خواست و رفتار اهل بیت است و چون به آنها متکی هستم هرگز ار کارهایم پیشمان نیستم و از مردم خواست برای هرچه باشکوه تر مراسم سوگواری حضرت فاطمعه (س) را بر پا کنند.

** مسئولان باید قاطعانه جواب اهانت کشورهای اروپایی را بدهند
آبت الله علما در بخش دیگری از خطیه های نماز این هفته کرمانشاه گفت: اروپایی ها بعد از چند ماه معطلی فقط ارتباط مالی خود را منوط به رساندن غذا و دارو کرده آن هم با تعیین شرط و شروط در حالی که ایران 80 درصد دارو و همه مواد غذایی اش را خودش تولید می کند و وابسته به خارج نیست.
او با بیان اینکه اروپایی ها حق ندارند در مورد توان موشکی، ارتش و سپاه ایران اظهار نظر کنند، گفت: وقتی شهر دزفول ما را با 120 موشک در یک روز زدند این اروپایی ها کجا بودند از ما حمایت کنند الان در مورد توان دفاعی ما اظهارنظر می کنند.
وی با بیان اینکه باید وزارت خارجه جواب قاطع و محکومی به اروپایی ها بدهد، گفت: همه مسئولان باید همیشه این سخن مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) سرلوحه کارشان قرار دهند که ما باید فقط نگاهمان به توان خودمان باشد و به توان داخلی متکی باشیم نه به خارج.
خطیب نماز جمعه شهر کرمانشاه در ادامه سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغیه مقام معظم رهبری برای تقویت بنیه و ترویج تولیدات داخلی را مهم ترین راهبرد برای استقلال و عدم وابستگی کشور به دیگر کشورها برشمرد.
او در ادامه روز 19 بهمن روز پیوستن همافران نیروی هوایی ارتش به صف انقلاب در دیدار با امام خمینی (ره) اشاره کرد و بیان داشت: این حرکت آنها بسیار مهم و تاثیرگذار در روند پیروزی انقلاب اسلامی بود و کمر دشمن با این حرکت شکست شد و خلبانان حق بزرگی بر گردن انقلاب دارند.
وی 20 بهمن ماه را روز شهادت حضرت فاطمه (س) و عزای عمومی مسلمانان جهان خواند و گفت: وجود صدیقه کبری خلاء جهان، دین و بشیریت را پر کرده است، کسی که پیامبر (ص) برای او به خاطر جایگاه رفیع توحیدی و علمی اش احترام خاص قائل بود همه مسلمان برای ایشان هم احترام خاصی قائل اند.
آیت الله علما همچنین21 بهمن را روز تاریخی در شکل گیری انقلاب ذکر کرد و بیان داشت: در این روز فرمان حکومت نظامی با فتوای امام راحل (ره) توسط مردم شکسته شد که فرمان بسیار مهمی و سخت بود زیرا ترس از کشتار مردم و راه افتادن حمام خون وجود داشت و بسیاری از آن واهمه و ترس داشتند ولی امام با توکل و قاطعیت آن را صادر کردند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه شکسته شدن حکومت نظامی را منشاء شکل گیری راهپیمایی عظیم 22 بهمن در روز بعد دانست و گفت: 22 بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی و به تعبیر امام خمینی (ره) جاری شدن تجلی حکومت الله بر روی زمین و اعجاز الهی به تعبیر مقام معظم رهبری است.
وی 25 بهمن ماه را روز فتوای تاریخی حکم ارتداد سلمان رشیدی توسط حضرت امام ره دانست که این حکم هنوز اجرایی نشده است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.