معصومه حسنی خونسار روز پنجشنبه با حضور در غرفه ایرنا در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در بوستان شاهد کرمانشاه افزود: در دهه فجر امسال 2 کتابخانه شهری و روستایی شامل کتابخانه امام شافعی (ره) در شهر بانه وره پاوه و کتابخانه روستای رزین کرمانشاه به بهره برداری رسید.
وی اظهار داشت: کتابخانه عمومی امام شافعی (رضی الله عنه ) شهر بانه وره، 86 امین کتابخانه عمومی نهادی استان و 6 مین کتابخانه عمومی شهرستان پاوه است.
او این کتابخانه را جزء مصوبات سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال 1390 به استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: این کتابخانه در زمینی به مساحت 650 مترمربع و زیربنای 297 مترمربع ساخته شده است.
وی اعتباری این کتابخانه را بیش از 956 میلیون تومان شامل 900 میلیون تومان از محل سفر رهبر معظم انقلاب و 56 میلیون اعتبار استانی اعلام کرد.
وی در مورد وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه نیز گفت: شهرستان پاوه امروز دارای 6 باب کتابخانه عمومی است که که برای هر 100 نفر سه مترمربع فضای کتابخانه موجود می باشد.
به گفته او، در حدود 7.5 درصد از مردم پاوه شامل چهار هزار و 200 مفر عضو فعال کتابخانه های عمومی می باشند.
او اضافه کرد: همچنین منابع موجود در کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه بیش از 82 هزار جلد کتاب می باشد که به ازای هر نفر 1.5 جلد کتاب موجود است.
وی در مورد کتابخانه روستای رزین شهرستان کرمانشاه نیز گفت: این کتابخانه در متراژ 320 متری و با 800 میلیون تومان از اعتبار از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به بهره برداری رسید.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در ادامه تعداد پروژه های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در حوزه کتابخانه های عمومی را 10 مورد اعلام کرد و گفت: تاکنون 9 پروژه با احتساب این 2 پروژه دهه فجر افتتاح شده و یک پروژه 9 در روستای فش کنگاور باقی مانده که با وجود پیشرفت فیزیکی 33 درصدی اما به دلیل نبود اعتبار متوقف شده است.
حسنی خونسار، برگزاری 150 نشست کتابخوانی، برگزاری 100 مسابقه فرهنگی با موضوع چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، تجلیل از 2 نویسنده برتر، نقد و رونمایی از کتاب و راه اندازی لیگ کتابخوانی با هدف تربیت کتابخوانان حرفه ای را از جمله برنامه های دهه فجر کتابخانه های عمومی استان در سال جاری ذکر کرد.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا سکونت دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.