به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در سال 1374 با خرید قسمتی دیگر از اراضی مورد نیاز، مساحت فرودگاه به 237 هکتار افزایش یافت و مطالعات لازم برای نیاز منطقه و لزوم افزایش و بهبود عوامل پروازی برای استفاده از هواپیماهای بدنه متوسط تا ایرباس از قبیل تأسیسات جانبی، ساختمان آتش نشانی و ایمنی زمینی، مدیریت اداری، پایانه مسافربری، پاویون، ساختمان امور فنی، سپاه، پلیس و تعدادی خانه های سازمانی توسعه و تکمیل شده است.
مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: این فرودگاه قبل از انقلاب صرفا دارای یک پایانه کوچک مسافری بدون تفکیک پروازهای ورودی و خروجی بود.
مجتبی بیاتی افزود: امروزه این فرودگاه دارای 2 پایانه پروازهای داخلی (ورودی و خروجی) و یک پایانه پروازهای خارجی می باشد.
او گفت: همچنین در بخش پروازی نیز این فرودگاه به عنوان فرودگاه هاب و بیس فرودگاه های غرب کشور نقش بسزایی در جابجایی مسافرین استان های غربی کشور را دارد و با انجام بیش از 140 پرواز برنامه ای هفتگی به 9 مقصد داخلی است که نقش تاثیرگذار و بی بدیلی در توسعه استان ایفا می کند.
وی اظهار داشت: این در حالی است که در سال های قبل از انقلاب تعداد پروازهای هفتگی این فرودگاه به عدد 6 و تنها در مسیر تهران بوده است و تنها یک شرکت هواپیمایی در قبل از انقلاب در فرودگاه فعال بوده است که این عدد هم اکنون به عدد 11 رسیده است.
مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین این فرودگاه در سال های قبل از انقلاب دارای یک باند بوده است که اکنون دارای یک باند با تاکسی وی موازی و تطویل 400 متری در طول سالیان انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است.
بیاتی افزود: باند فرودگاه کرمانشاه به تازگی دست خوش پروژه بهسازی کلی با اعتبار 800 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در راستای ارتقاء ایمنی و استانداردهای بین المللی و ارتقاء زیر ساخت ها شده است.
وی تصریح کرد: در حوزه ناوبری نیز در سال های قبل از این فرودگاه دارای تجهیزات ناوبری ابتدایی و عملیات پروازی از طلوع تا غروب بوده است این در حالی است که این فرودگاه هم اکنون با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات ناوبری و دارا بودن سیستم ils به صورت 24 ساعته آماده سرویس رسانی می باشد.
او توضیح داد که همچنین در سال های قبل از انقلاب تمام واحدهای اداری و عملیات و حتی برج مراقبت نیز به صورت متمرکز با هم در یک ساختمان بوده اند که اکنون به برکت اقدامات جهادی انقلاب اسلامی این فرودگاه دارای ساختمان اداری، حراست، تکنیکال بلاک و برج مراقبت مجزا می باشد.
او گفت: در بخش ایمنی و آتش نشانی نیز در سال های قبل از انقلاب خودروها و تجهیزات که در این ایستگاه حضور داشتند کاملا غیر تخصصی بوده اند که اکنون به جرات می توان گفت این فرودگاه در حوزه ایمنی و آتش نشانی به روزترین تجهیزات دنیا را در اختیار دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.