به گزارش خبرنگار ایرنا، مسابقات بین المللی کشتی آزاد جهان پهلوان تختی در روزهای 18 و 19 بهمن با حضور 80 کشتی گیر داخلی و همچنین 10 تیم خارجی در سرسرای پنج هزار نفری حضرت امام (ره) شهر کرمانشاه برگزار می شود.
پس از قطعی شدن میزبانی کرمانشاه که با حمایت قاطع استاندار کرمانشاه و حضور وی در فدراسیون کشتی میسر شد، مسئولان کشتی پای کار آمده و اقدام به فراهم کردن زیرساخت ها کردند تا میزبانی آبرومندی را رقم بزنند.
سابقه میزبانی خوب کرمانشاه در برگزاری یک دوره دیگر از مسابقات جام تختی و همچنین میزبانی بسیار خوب رقابت های جام جهانی 2017 کشتی که با حضور 10 تیم اول جهان بهمن ماه 95 برگزار شد، خیال مسئولان کشتی را از کرمانشاه آسوده است.
حال در آستانه برگزاری یکی از مسابقات مهم بین المللی کشتی، رئیس و دبیر هیات کشتی کرمانشاه از آخرین اقدام های صورت گرفته برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات جام جهان پهلوان تختی سخن گفته و ابراز امیدواری کردند این رویداد مهم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

** حضور بیش از 125 کشتی گیر داخلی و خارجی
رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از حضور بیش از 125 کشتی گیر داخلی و خارجی در رقابت های بین المللی جام جهان پهلوان تختی خبر داد.
محمدحسین محبی ادامه داد: 80 نفر از ورزشکاران شرکت کننده را کشتی گیران داخلی تشکیل می دهند که 75 نفر آن ها در رده سنی بزرگسالان و پنج نفر هم در رده سنی جوانان خواهند بود.
وی با بیان اینکه مسابقات در 10 وزن برگزار می شود، افزود: در وزن 57 کیلوگرم هشت کشتی گیر بزرگسال و یک کشتی گیر رده جوانان، در وزن 61 کیلوگرم 6 کشتی گیر بزرگسال و در وزن 65 کیلوگرم نیز هفت کشتی گیر بزرگسال و 2 کشتی گیر رده جوانان حضور دارند.
محبی با بیان اینکه در وزن 70 کیلوگرم هفت کشتی گیر بزرگسال حضور دارند، تصریح کرد: در وزن 74 کیلوگرم نیز هفت کشتی گیر بزرگسال و یک کشتی گیر رده سنی جوانان در جام تختی با یکدیگر مبارزه می کنند.
رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه، همچنین با اشاره به اوزان 79 و 86 کیلوگرم نیز گفت: در وزن 79 کیلوگرم هفت کشتی گیر بزرگسال و یک کشتی گیر رده جوانان و در وزن 86 کیلوگرم هم هشت کشتی گیر بزرگسال حضور دارند.
وی تصریح کرد: در وزن 92 کیلوگرم هفت کشتی گیر، در وزن 97 کیلوگرم 10 کستی گیر و در وزن 125 کیلوگرم هشت کشتی گیر همگی در رده سنی بزرگسالان به رقابت با یکدیگر در جام تختی می پردازند.
محبی ادامه داد: هدایت کشتی گیران بزرگسال ایرانی در مسابقات جام تختی برعهده غلامرضا محمدی و کشتی گیران جوان هم بر عهده محمد طلایی خواهد بود.
رئیس هیات کشتی کرمانشاه یادآوری کرد: از بین 75 کشتی گیر ایرانی رده سنی بزرگسالان، پنج تن آن ها به نام های رضا افضلی و حامد رشیدی در وزن 74 کیلوگرم، بهمن تیموری در 79 کیلوگرم، ارشک محبی در 92 کیلوگرم و یدالله محبی در 125 کیلوگرم را کشتی گیران کرمانشاهی تشکیل می دهند.
وی همچنین از حضور محمود مدبر و مهدی شهبازی داوران کرمانشاهی در مسابقات جام جهان پهلوان تختی برای قضاوت مسابقات نیز خبر داد.
محبی همچنین از آماده شدن تمامی زیرساخت ها برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات جام تختی خبر داد و گفت: ناظرانی از فدراسیون جهانی کشتی و همچنین فدراسیون کشورمان بر برگزاری مسابقات نظارت می کنند.
رئیس هیات کشتی کرمانشاه همچنین در خصوص تعداد تیم های خارجی حاضر در مسابقات جام تختی گفت: حضور 10 تیم در این مسابقات شامل روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان، بلاروس، قرقیزستان، ارمنستان، هلند، مجارستان و سریلانکا قطعی شده است.
وی در پایان گفت: حدود 50 کشتی گیر نیز از این کشورها در مسابقات حاضر و با ورزشکاران داخلی برای کسب مدال به رقابت می پردازند.

** آغاز مسابقات جام تختی از صبح روز 18 بهمن
دبیر هیات کشتی استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از آغاز مسابقات بین المللی جام جهان پهلوان تختی از صبح روز پنجشنبه (18 بهمن) خبر داد و گفت: مسابقات صبح روز نخست از ساعت 9:30 دقیقه آغاز و تا 14 ادامه پیدا می کند.
منصور کیانی افزود: ساعت 16 تا 16:30 دقیقه عصر روز پنجشنبه نیز مراسم افتتاحیه برگزار و از ساعت 17 تا 21 نیز ادامه مسابقات مرحله مقدماتی برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: مراسم وزن کشی مسابقات روز نخست با 2 کیلوگرم ارفاق نیز از ساعت 7:30 دقیقه تا هشت صبح برگزار می شود.
دبیر هیات کشتی کرمانشاه با اشاره به مسابقات روز جمعه 19 بهمن نیز گفت: مراسم وزن کشی از ساعت 7:30 دقیقه تا هشت صبح و رقابت های شانس مجدد و رده بندی نیز ساعت 10 تا 12 این روز برگزار می شود.
کیانی گفت: مسابقات فینال برای تعیین نفرات قهرمان اوزان 10 گانه نیز از ساعت 14 روز جمعه برگزار و پس از ان مراسم اهدای مدال و جام قهرمانی انجام می شود.
وی در پایان از همکاری مسئولان استان بخصوص استاندار برای کسب میزبانی مسابقات جام تختی و کمک به فراهم شدن زیرساخت های این رقابت ها قدردانی کرد.
گزارش: مسعود اسماعیلی
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.