دکتر محمدابراهیم اعلمی آل آقا روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری ایرنا در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در بوستان شاهد کرمانشاه اظهار داشت: بررسی تحولات آموزش عالی طی 40 سال اخیر نشانگر رشد قابل ملاحظه در بسیاری از شاخص هاست.
وی افزود: در مقایسه بسیاری شاخص ها نظیر تعداد دانشجو، اعضای هیات علمی، تعداد رشته ها و ... طی سال 97 با سال 57، به جرات می توان ادعا کرد این شاخص ها حدود 2 هزار درصد رشد داشته است.
اعلمی آل آقا افزود: در حالی که پیش از انقلاب تنها چهار رشته دانشگاهی در دانشگاه رازی وجود داشت هم اکنون این تعداد به حدود 300 کد رشته افزایش پیدا کرده اند که 70 درصد آن ها مربوط به تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) است.
رئیس دانشگاه رازی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز حدود 11 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در این دانشگاه تحصیل می کنند که 30 درصد آن ها در حال سپری کردن دوران تحصیلات تکمیلی خود هستند در حالی که پیش از انقلاب دانشجوی ارشد در استان بسیار کم بود.
وی همچنین با اشاره به آغاز فعالیت های عمرانی دانشگاه رازی از بعد از دوران دفاع مقدس، یادآور شد: در این سال ها سطح زیربنای دانشگاه با دانشکده ها و موسسات زیرمجموعه را به 240 هزار متر مربع رسانده ایم که تقریبا با توجه به تعداد دانشجویان به استاندارهای بین المللی نزدیک است.
اعلمی آل آقا تاکید کرد: آنچه که در سال های اخیر مورد تاکید دانشگاه رازی بوده افزایش کیفیت آموزش های ارائه شده و ارتقاء سطح علمی دانشجویان در پایه ها و مقاطع تحصیلی مختلف بوده است.

** تقدیر از عملکرد ایرنا
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر ار عملکرد ایرنا در راستای اطلاع رسانی صریح و به موقع گفت: پیشینه و قدمت این رسانه خبری که حتی سال های زیادی از قبل از انقلاب نیز فعالیت داشته گواه بر صداقت و شفافیت آن است که توانسته پس از چند دهه همچنان مخاطبان خود را حفظ کند.
وی یادآوری کرد: بخش اعظمی از اطلاع رسانی های صورت گرفته را مرهون تلاش ها و زحمات خبرنگاران کوشا و فعال ایرنا می دانم که جا دارد صمیمانه از خدمات و تلاش های صورت گرفته قدردانی کنم.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز کرمانشاه در این نمایشگاه فرآورده های خبری خود در قبل و بعد از انقلاب اسلامی بخصوص دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و گزارش ها ، تصاویر ، فیلم ها و بولتن های خبری مربوط به زلزله 7.3 ریشتری سال 96 را به نمایش گذاشته است.
بایگانی خبرهای اوائل انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و بولتن ها، فیلم ها و تصاویری که خبرنگاران ایرنا کرمانشاه از زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 غرب کرمانشاه تهیه کرده اند، مورد استقبال ویژه مدیران و مردم قرار گرفته است.
خبرنگاران ایرنا نیز در حاشیه بازدید مدیران از نمایشگاه اقدام به تهیه گزارش و مصاحبه های اختصاصی با آنها در باره دستاوردهای چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه می کنند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.