به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مسعود باغفلکی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به سفر رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به 2 بخش کُردنشین و عرب نشین عراق اشاره کرد و افزود: مقدمات انعقاد تفاهم نامه هایی با دانشگاه های این کشور فراهم شد.
او تبادل علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه های عراق را در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه دانست و گفت: می خواهیم با کشور عراق تبادل دانشجو، استاد و دانشجو داشته باشیم.
او شرایط را برای حضور دانشجویان عراقی در دانشگاه آزاد کرمانشاه فراهم دانست و گفت: امکانات و تجهیزات بسیار خوبی در حوزه آموزشی و پژوهشی داریم.
او با بیان اینکه اکنون حدود 19 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در قالب 9 واحد و مرکز مشغول به تحصیل هستند، گفت: باتوجه به زیرساخت ها و ظرفیت ها و امکاناتی که از گذشته تاکنون در استان ایجاد شده اکنون 20 هزار صندلی خالی در دانشگاه آزاد استان داریم.
قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه این دانشگاه از نظر امکانات و تجهیزات جزء دانشگاه های طراز اول است، گفت: دانشگاه ازاد کرمانشاه نیاز به معرفی و شناسانده شدن توسط رسانه ها به مردم دارد.
باغفلکی این دانشگاه را مصداق واقعی اصل 44 قانون اساسی دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی اکنون بزرگترین مرکز آموزش عالی بخش خصوصی است که بار علمی و آموزشی زیادی را از دوش دولت برداشته است.
او اظهار داشت: جاهایی که دولت امکان فعالیت نداشته است دانشگاه آزاد اسلامی ورود کرده و اکنون در برخی از مناطق مرزی از جمله در قصرشیرین دارای واحد دانشگاهی هستیم.
او رعایت عدالت آموزشی و دسترسی آسان مردم به آموزش عالی را یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی دانست و تصریح کرد: ما در برخی از شهرستان های کوچک که مراکز آموزش عالی وجود نداشت و مردم هم توان حضور در دانشگاه های شهرهای دیگری نداشتند، خدمات آموزشی ارائه می کنیم.
او با بیان اینکه استان را به سه نقطه غرب، شرق و مرکز تقسیم کرده ایم، گفت: این تقسیم بندی با هدف ارائه خدمات مطلوب و بهینه انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه حمایت از دانشجویان هیچ گاه از نگاه مسئولان دانشگاه غافل نمانده است، گفت: سالانه به تعداد زیادی از دانشجویان وام پرداخت می شود تا فشار زیادی بابت تامین شهریه متحمل نشوند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت حدود 60 هزار دانشجو دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.