در این یادداشت آمده است: نقش شهر کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس به عنوان مرکز اصلی پشتیبانی جبهه های غرب کشور بر کسی پوشیده نیست.
موقعیت استراتژیک این شهر و نیز وجود ستاد مرکزی هدایت و فرماندهی جبهه های غرب کشور در شهر کرمانشاه باعث شد که ارتش بعث از همان روزهای ابتدای جنگ تحمیلی کرمانشاه را بعنوان یکی از اهداف اصلی بمباران و موشک باران خود قرار دهد.
همین دلیل باعث شد که در طول هشت سال دفاع مقدس شهر کرمانشاه شاهد بیش از 1200 بار بمباران سنگین باشد. هنوز یادمان نرفته است که تنها یکی از بمباران های هوایی این شهر مظلوم بیش از یک ساعت و نیم طول کشید و بیش 70 فروند هوایپمای عراق شهر را به شکل گسترده ای بمباران کردند.
اگر نگاهی به آمار شهدا و مجروحین بمباران های شهر کرمانشاه بیندازیم، پی به مظلومیت این شهر خواهیم برد.
حال که وقت آن رسیده تا شاید با اندک توجه جبران مقاومت مردم این دیار صورت گیرد به ناگهان می شنویم که کرمانشاه در لیست شهرهای مناطق جنگی شناخته نشده است.
واقعا جای سوال است که با چه تفکر و دیدگاهی شهر کرمانشاه در این لیست قرار نگرفته است؟ متولیان امر واقعاً لازم است برای مردم این دیار توضیح دهند که چرا مقاومتشان نادیده گرفته شده است؟
مردم کرمانشاه از ستاد کل نیروهای مسلح که به حضور فرماندهان شجاع و افتخارآفرین هشت سال دفاع مقدس مزین شده است، می خواهند نسبت به تقسیمات مناطق جنگی بازنگری داشته باشند و مقاومت و ایستادگی مردم شهر کرمانشاه را در طول دوران دفاع مقدس فراموش نکنند.
همچنین جای دارد نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین با جدیت این موضوع را پیگیری نمایند تا حداقل شهر کرمانشاه و مردم آن از امتیازات این مناطق بهره کافی را ببرند تا شاید جبران اندکی برای ایستادگیشان در طول هشت سال دفاع مقدس باشد.
یادمان نرود مقام معظم رهبری کرمانشاه را سینه ستبر ایران اسلامی معرفی فرمودند.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.