به گزارش ایرنا؛ سیروس عبدی روز یکشنبه در نشست با فرماندار، معاونان فرماندار و سرپرست بخشداری مرکزی با دهیاران بخش مرکزی شهرستان اسلام آبادغرب در سرسرای اجتماعات فرمانداری افزود: دولت از ابتدای وقوع زلزله با تمام توان در خدمت زلزله زدگان بوده است و با اعطای تسهیلات مقاوم سازی و برنامه ریزی مناسب بخش زیادی از روند بازسازی تا این لحظه انجام شده که در نوع خود یک رکورد است.
وی در ادامه سخنان خود به برنامه های دولت در زمینه ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: با تصمیم دولت مبنی بر اعطای تسهیلات کم بهره به طرح های اشتغال روستایی شاهد پرداخت تسهیلات کم سابقه ای به متقاضیان و صاحبان ایده های کسب و کار بوده ایم که ضمن ایجاد اشتغال در جهت تثبیت جمعیت روستاها و پیشگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرها اقدام بسیار موثری بوده است.
سرپرست بخشداری مرکزی اسلام آبادغرب اضافه کرد؛ با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در بسیاری از موارد شاهد مهاجرت معکوس از سمت شهر به روستاها بوده ایم.
عبدی همچنین گفت: انتظار است اصحاب رسانه در ارزیابی عملکرد و انعکاس مشکلات جانب انصاف را رعایت کرده و براساس ظرفیت ها و امکانات موجود مدیران را نقد نموده و به اقدام های انجام شده نیز بپردازند.
در این جلسه در خصوص مسائل و مشکلات سطح روستاها و لزوم هماهنگی دستگاه های اجرایی با دهیاران برای انجام امور روستا بحث و تبادل نظر شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.