به گزارش ایرنا؛ حسن عزیزی روز یکشنبه در نشست بررسی و پیگیری جذب تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی در دفتر کاری خود در خصوص ظرفیت اشتغالزایی بالا در بخش های مختلف کشاورزی در استان، افزود: با مکانیزه شدن بخش کشاورزی، رونق اقتصادی در این بخش ایجاد شده و زمینه ایجاد اشتغال های جدیدی در روستاها فراهم می شود.
او طرح اشتغال روستایی و عشایری را از برنامه های اولویت دار دولت با هدف ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری دانست و ادامه داد: در این راستا از محل صندوق توسعه ملی مبلغ 352 میلیارد تومان برای استان کرمانشاه اختصاص یافته است.
عزیزی تصریح کرد: 130 درصد این اعتبارات با پیش بینی چهار هزار و 606 فرصت شغلی در استان کرمانشاه جذب شده است و 174 درصد این اعتبارات با پیش بینی یک هزار و 106 فرصت شغلی به مبلغ141میلیارد تومان توسط سازمان جهاد کشاورزی جذب شده است.
خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در این جلسه در خصوص اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری، گفت: بخش کشاورزی سهم مطلوبی از اعتبارات ابلاغی اشتغال پایدار روستایی و عشایری را با هدف ایجاد اشتغال پایدار جذب نموده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در این نشست در خصوص علل جذب بالای اعتبارات بخش کشاورزی، گفت: شرایط مناسب این تسهیلات با شرایط طرح های بخش کشاورزی و روستایی به لحاظ نرخ سود، دوران مشارکت و بازپرداخت و تسهیل شرایط مناسب تر در اخذ وثایق و ضمانت ها و پیگیری ها و حمایت های مجدانه استاندار کرمانشاه و دبیر خانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان از مهمترین علل جذب بالای تهسیلات در استان بوده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از 940 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است که سالانه بیش از چهار میلیون تن محصولات مختلف از آن برداشت می شود.
استان کرمانشاه با نرخ بیکاری 18.2 درصد در پاییز امسال در صدر استان های کشور قرار گرفت.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.