پاشا مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع اراضی زیرکشت امسال ، 20 هزار هکتار در نقاط سردسیر شهرستان و مابقی در مناطق گرمسیری واقع است.
وی اظهار داشت: امسال 17 هزار و 400 هکتار از مجموع زمین های زیرکشت گندم در گیلانغرب به صورت دیم و 6 هزار و 200 هکتار آن نیز به صورت آبی و ارقام مختلف گندم با توجه به ظرفیت هر منطقه کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: چنانچه وضعیت بارندگی ها به همین شکل استمرار یابد، پیش بینی می شود سال آینده، افزایش تولید مناسب گندم نسبت به پارسال داشته باشیم.
مرادی ، میزان سطح زیرکشت گندم در سال گذشته را 24 هزار هکتار ذکر کرد که از این میزان سطح اراضی ، 38 هزار تن گندم برداشت شد.
وی ادامه داد: اقدام های لازم در خصوص تامین نهاده های کشاورزی، انواع کودهای شیمیایی از جمله اوره، فسفات آمونیوم و پتاس صورت گرفته و تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول گندم با به کارگیری 20 تن از کارشناسان و مروجان نظارت صورت می گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب اضافه کرد: با تمهیدات اتخاذ شده، کارگاه های آموزشی لازم مربوط به هر کشت در خصوص مراحل سه گانه برای کشاورزان از جمله کلاس های ترویجی چهره به چهره توسط کارشناسان مروج برگزار شده است.
مرادی گفت: 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نیز به کشت جو، نخود ، کلزا و برخی محصولات دیگر اختصاص دارد که پنج هزار هکتار آن جو، سه هزار و 800 هکتار نخود و 251 هکتار کلزا است و مابقی اراضی امسال در دوره آیش یکساله خواهند بود.
شهرستان گیلانغرب 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که اکنون هفت هزار و 500 هزار هکتار آن آبی است و سالیانه 100 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
3012/8066/7398
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.