به گزارش ایرنا، در این مراسم که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، از خدمات جلیل بالایی مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قدردانی شد.
مدیر کل سابق میراث فرهنگی استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به قول هایی که در ابتدای انتصاب خود داده بود، گفت: آرامش و انسجام را به این سازمان برگرداندم و در حد توان جایگاه آن را طی این مدت ارتقا بخشیدم.
بالایی با بیان اینکه محور توسعه استان از کشاورزی و صنعت به گردشگری، تجارت و خدمات تغییر دادیم، اظهار کرد: با حمایت مدیر ارشد استان نظام بودجه ای به سمت گردشگری سوق پیدا کرد و در سال 96 اعتبار 45 میلیارد تومان به گردشگری استان تخصیص صدردرصد یافت که بیش از هشت سال ما قبل آن بود.
او ادامه داد: با راه اندازی دفاتر فنی و مسافرتی توانستیم از 41 دفتر به بیش از 70 دفتر برسانیم.
بالایی در ادامه با بیان اینکه برای معرفی میراث کهن این مرز بوم برای 60 نفر راهنمای گردشگری مجوز صادر کردیم، خاطرنشان کرد: با حمایت این راهنمایان، توانستیم میزبان 500 لیدر گردشگری از سراسر کشور باشیم.
او افزود: زمانی که به میراث فرهنگی آمدم حتی یک خانه بوم گردی وجود نداشت ولی امسال برای دهه فجر 11 خانه بوم گردی افتتاح و 19 خانه دیگر در حال تهیه مجوز بهره برداری هستند.
او خاطرنشان کرد: مرمت بازار کرمانشاه را در پنج راسته در سال 96 آغاز کردیم که بخش عمده آن انجام شده و به اندازه اقدام های سال 74 تا 96 مرمت بازار انجام شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است.
80066/7457
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.