به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوا که تاریک می شود اطراف مخازن زباله در شهر کرمانشاه بیش از داخل خود مخازن زباله وجود دارد چرا که زباله گردها مخازن را سر و ته می کنند و آنچه که به درد می خورد را می برند و مابقی را همان جا رها می سازند.
این کار زباله گردها، شهر را با تهدیدات جدی مواجه کرده و سلامت شهروندان را به خطر می اندازد.
از یک سو سگ های ولگرد و جانوران موذی در کنار این زباله جمع می شوند و از سوی دیگر سیما و منظر شهر به هم می ریزد.
زباله گردها چگونه به وجود آمده اند و چه مسایل و مواردی منجر به شکل گیری این آسیب و معضل جدید اجتماعی شده است را می توان در گزارش دیگری به آن پرداخت.
شهر کرمانشاه مرکز استان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان آن خدمات ارائه می دهد که جمع آوری زباله یکی از این خدمات است.
براساس اعلام معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه روزانه 650 تن زباله در شهر جمع آوری می شود.
یک راهکار عملیاتی برای ساماندهی موضوع زباله توسط معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه اعلام شد و اینکه شهروندان زباله را هر شب راس ساعت 9 در داخل مخازن قرار دهند تا اکیپ های خدمات شهری آن را جمع آوری کنند.
امیر رحیمی در این ارتباط گفت: زباله گردی سبب می‌شود تا حوزه معاونت خدمات شهری دوباره مجبور به جمع آوری زباله‌ها کند که این امر هزینه‌های اضافی را بر دوش شهرداری خواهد گذاشت، از سوی دیگر اگر این معاونت اقدام به جمع آوری این زباله‌ها نیز نکند کوچه‌ها انباشته از زباله خواهند شد.
او تاکید کرد: اگر شهروندان نسبت به گذاشتن زباله جلوی درب در زمان اعلام شده توجه جدی داشته باشند هم هزینه‌های شهرداری کاهش می‌یابد و هم اینکه شاهد پخش شدن زباله‌ها توسط زباله گردها نخواهیم بود.
رحیمی با بیان اینکه طرح جمع آوری ضایعات همچون پلاستیک از سال های اخیر در کرمانشاه آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد، گفت: 13 دستگاه خودرو در جمع آوری فعال است که 2 تا سه درصد ضایعات با ارزش شهروندان از جلوی درب منازل آن‌ها جمع آوری می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در ادامه گفت: در راستای اجرای این طرح برای رسیدن به اهداف مورد نظر گروه‌های آموزشی به شهروندان نیز به کار گرفته شده تا آموزش‌های لازم را برای تفکیک زباله‌ها به مردم ارائه دهد.
رحیمی اظهار امیدواری کرد شهروندان باهمکاری بیشتر درصدد جلوگیری از زباله گردی و آسیب های وارده به شهر با شهرداری همکاری نمایند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.