به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز سه شنبه در کارگروه مقابله با آنفلونزای فوق حاد پرندگان استان کرمانشاه از اقدام های پیشگیرانه و به موقع اداره کل دامپزشکی و محیط زیست استان کرمانشاه تقدیر کرد و افزود: این بیماری با جان، مال، اشتغال و قوت مردم سروکار دارد لذا باید برای مقابله با آن برنامه های پیشگیرانه دقیق، مدون و مستمری داشته باشیم.
وی به 371 کیلومتر مرز مشترک استان کرمانشاه با کشور عراق اشاره کرد و خواستار حساسیت و دقت بیشتر دستگاه های اجرایی ذی ربط استان در مراقبت از محیط زیست و اقدام های پیشگیرانه برای مقابله با این بیماری شد.
سالاری به شیوع آنفلونزای مرغی در استان یزد در فصل تابستان سال جاری اشاره کرد و گفت: آنفلونزای فوق حاد پرندگان دیگر فقط مختص فصل سرد سال نیست ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتد و این مقابله و پایش با این بیماری را کاری مستمر و دائمی تبدیل می کند.
وی با اشاره به اینکه آنفلونزای پرندگان در کشورهای پیشرفته فقط در حیات وحش دیده می شود، افزود: با آموزش رعایت نکات بهداشتی و ایمنی به پرورش دهندگان، اطلاع رسانی دقیق خطرات و تهدیدهای اقتصادی و جانی آنفلونزای پرندگان به افراد جامعه ، تا حد زیادی خطرات این بیماری کاهش می یابد.
او در ادامه خواستار آموزش دهیاری ها ، بخشداری ها و شهرداری ها برای مقابله با این بیماری در واحدهای روستایی شد.

** طرح های ضربتی نتیجه بخش نیست
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به طرح های ضربتی مقابله با زنده فروشی مرغ در سطح شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داده که طرح های ضربتی نه تنها نتیجه بخش نیست بلکه موجب بی اعتمادی مردم به قانون و اجرای مقررات شده است.
سالاری با بیان اینکه با شل کن سفت کن مقررات مردم دیگر به دستورالعمل ها توجه نمی کنند ، خواستار اجرای برنامه های مستمر مدوم و منظم برای مقابله با مسائل اجتماعی مانند زنده فروشی و ذبح مرغ در سطح شهرهای استان شد.
او در ادامه یکی از راهکارهای مقابله با زنده فروشی را کار فرهنگی دانست و اظهار داشت: منشاء زنده فروشی مرغ و ذبح دام در سطح معابر استان بیشتر ریشه در فرهنگ عشایری استان دارد نه بعد اقتصادی آن.
سالاری در پایان خواستار تفکیک شفاف و دقیق وظایف دستگاه های اجرایی در باره مبارزه با بیماری فوق حاد پرندگان در استان شد و از ارگان ها خواست از موازی کاری بپرهیزند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیرات شایعات شیوع بیماری فوق حاد پرندگان بر افراد جامعه و اقتصاد مردم اشاره کرد و گفت: فضای مجازی هم اکنون مثل تیغ 2 لبه عمل می کند هر لحظه با انتشار یک شایعه موجب ایجاد نارضایتی و نا امیدی جامعه و تخریب خدمات انجام شده می شود.
سالاری در ادامه خواستار اطلاع رسانی دقیق و به موقع به افراد جامعه برای جلوگیری از شیوع شایعات شد و از مسئولان مرتبط خواست شایعات را با جدیت زیاد از طریق قوه قضاییه پیگیری کنند تا مانع شایعات بیشتر شوند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر کرمانشاه و 11 کشتارگاه سنتی و 9 کشتارگاه مرغ در استان فعال است.
در استان کرمانشاه چهار میلیون و 650 واحد دامی و بیش از یک هزار و 333 واحد دامپروری صنعتی شامل 700 واحد مرغداری گوشتی صنعتی، 176 واحد گاوداری شیری، 181 واحد پرواربندی گوساله و 219 واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، 2 واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از 309 هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بیش از 451 هزار تن انواع محصولات دامی شامل 336 هزار تن شیرخام، 36 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 63 هزار و 800 تن گوشت طیور، 11 هزار و 100 تن تخم مرغ و چهار هزار و 83 تن عسل تولید می شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 14 شهرستان، 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.