مراد علی تاتار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان زلزله پارسال در مجموع 310 واحد مسکونی روستایی قصرشیرین تخریب شد که هم اکنون با پرداخت تسهیلات و تلاش بنیاد مسکن کار ساخت 290 واحد آن پایان یافته و 20 واحد مسکونی باقی مانده نیز تا پایان امسال تکمیل و تحویل مالکان آن ها می شود.
وی ، در مجموع پیشرفت فیزیکی واحدهای احداثی روستایی را 95 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: کار تعمیر 703 واحد تعمیری روستایی نیز به طور کامل پایان یافته است.
فرماندار قصرشیرین گفت: پیشرفت ساخت و ساز واحدهای احداثی شهری یک مقدار با آهنگ کند تری همراه است و دلیل آن تاخیری است که خود مالکان در اقدام به بازسازی واحدهای خود داشته اند.
تاتار ادامه داد: تاکنون 58 واحد مسکونی شهری که در زلزله پارسال غرب کرمانشاه آسیب دید بازسازی شده است و کار بازسازی واحدهای دیگر نیز ازسوی مالکان آن ها در دست اقدام است.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: در مجموع 960 واحد مسکونی در این شهرستان در جریان زلزله 7.3 ریشتری پارسال غرب کرمانشاه تخریب شد که 650 واحد مسکونی شهری و 310 واحد مسکونی روستایی است.
وی ادامه داد: اکنون 653 واحد مسکونی شهری و روستایی قصرشیرین در مرحله پی کنی ، 653 واحد در مرحله پی سازی، 218 واحد در مرحله اسکلت بندی ، 398 واحد در مرحله دیوارچینی، 446 واحد در مرحله سقف گذاری و 376 واحد نیز در مرحله گچ و خاک است.
فرماندار قصرشیرین گفت: پنج هزار و 207 تن از مالکان واحدهای مسکونی آسیب دیده شهری و روستایی ناشی از زلزله 7.3 دهم ریشتری 21 آبان پارسال برای دریافت تسهیلات مورد نیاز بازسازی به بانک های عامل این شهرستان معرفی شده اند.
او ادامه داد: از مجموع واحدهای معرفی شده به بانک های عامل ، مالکان پنج هزار و 141 واحد مسکونی با عقد قرارداد با بانک های عامل، موفق به دریافت تسهیلات مورد نیاز شدند.
تاتار اضافه کرد که از مجموع واحدهایی که تسهیلات ساخت و یا تعمیرات را دریافت کرده اند ، 644 واحد احداثی و چهار هزار و 477 واحد نیز تعمیری است.
او گفت: همچنین برای یک هزار و 611 مستاجر واحدهای تعمیری و احداثی در این شهرستان تشکل پرونده شده و تاکنون برای 308 واحد مسکونی شهری و 10 واحد تجاری قصرشیرین توسط شهرداری نیز پروانه ساخت صادر شده است.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین اظهار داشت: در زمینه تامین آهن آلات و سیمان مورد نیاز برای ساخت و ساز نیز مشکلی وجود ندارد و پیگیری برای تامین مصالح مورد نیاز مردم در دست اقدام است.
تاتار عنوان کرد: هیچ یک از واحدهای مسکونی که بعد از زلزله 7.3 ریشتری احداث شد، در جریان زلزله 6.4 ریشتری امسال آسیب ندیده و این مقاومت این واحدها را در برابر زلزله نشان می دهد.
وی گفت: ارزیابی واحدهای آسیب دیده در زلزله 6.4 ریشتری امسال نیز از سوی تیم های بازرسی بنیاد مسکن ادامه دارد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 تلفات جانی نداشتیم ولی 771 نفر دچار جراحت سطحی شدند.
بر اثر این زمین لرزه 600 واحد مسکونی در مناطق غربی استان کرمانشاه تخریب و سه هزار و 500 واحد هم نیاز به تعمیر پیدا کردند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته نیز در11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.