به گزارش روز پنجشنبه ایرنا؛ هدایت حاتمی در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر استان کرمانشاه دانشگاه رازی افزود: کدام معضل و مشکل استان با چنین موضعگیری ها و سیاه نمایی هایی مرتفع شده است؟ آیا این گونه می توان انتظار داشت که با این سیاه نمایی ها فضای کسب و کار بهبود یابد و سرمایه گذاران به استان ما بیایند و اشتغال ایجاد کنند؟
او گفت: در حالی که مقام معظم رهبری با صراحت اعلام فرمودند که دولت تدبیر و امید باید مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند بر مکر دشمنان فائق آید، چرا برخی افراد از تریبون های خود به تخریب دولت می پردازند و سعی می کنند اعتماد مردم را به دولتی که مورد تایید رهبری نظام است، مخدوش نمایند؟
.وی اظهار داشت: آیا این افراد که مدام خدمات دولت را نادیده می گیرند و منصفانه قضاوت نمی کنند، می توانند خود را در راستای منافع استان معرفی نمایند؟
وی اضافه کرد: اگر مهمترین مشکل ما کاهش بیکاری است چرا برخی افراد موثر برای آن تلاش نمی کنند و به مسائل بی اثر می پردازند.
حاتمی در ادامه گفت: برای رفع مشکل بیکاری، همه بخش ها چه دانشگاه چه علما و چه نمایندگان برای حل مشکلات این استان وظیفه دارند که در کنار دولت تلاش نمایند و این چنین نیست که فقط قوه مجریه را پاسخگوی مشکلات موجود بدانند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه افزود: تا زمانی که یک صدای واحد و منسجم از استان برنخیزد و همه گروه های مرجع، به ایجاد فضای مثبت در استان نپردازند ما نمی توانیم امیدوار باشیم که کرمانشاه از مشکلات موجود رهایی یابد.
حاتمی توضیح داد که در استان دچار مشکلات انباشته و موضوعاتی پارادوکسیکال (متناقض نما) هستیم که برخی از آنها به مرز رسوب یافتگی رسیده اند و لذا نمی توان انتظار داشت شاخص های منفی که 15سال است رو به صعود هستند، یک دفعه کاهش یابند.
او گفت: توسعه‌ موضوعی چند بُعدی است و بدون توجه به دلایل شکل گیری مسائل پیچیده در گذشته، نمی‌توان نسخه‌ای قابل توجه برای آینده ارائه داد.
وی ادامه داد: افزایش اشتغال، کاهش تورم و توزیع درآمد و توجه به اقشار آسیب‌پذیر سه راهبرد اصلی در حوزه اقتصادی و برنامه های مدیریت ارشد استان است.
وی بیان کرد: بهبود فضای کسب و کار، ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی، احیای واحدهای راکد و جذب سرمایه‌های جدید چهار استراتژی برای رفع معضل بیکاری در استان کرمانشاه هستند که با تلاش مستمر در حال پیگیری است.
او اظهار داشت: در حالی که برخی بنگاه‌های اقتصادی ما به طور جدی با کمبود نقدینگی مواجه هستند، هزاران میلیارد نقدینگی در جامعه وجود دارد که این نشان می دهد ما نتوانسته ایم ثروت مردم را به سمت تولید هدایت کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: نظام آموزشی استاد شاگردی چهار دهه است که تمام شده و دوران پژوهش محوری دانشگاه ها هم به سر آمده است.
حاتمی افزود: دانشگاه‌های معتبر دنیا نسل کارآفرین تربیت می‌کنند و سرنوشت دانش آموختگان و خروجی دانشگاه‌ها را رصد می‌کنند.
او ادامه داد: دانشگاه ها نیز باید از پژوهش های موثر در رشد ثروت و اشتغال حمایت کنند و مطمئنا بخش های مختلف جامعه هم از آن استقبال خواهند کرد.
وی تاکید کرد که به اثرگذاری دانشگاه و اساتید باور داریم و نقش اساتید گروه‌ها و مدیران دانشگاه بسیار حائز اهمیت است و از نهادسازی در توسعه پژوهش های منجر به کار و تولید و اشتغال حمایت می کنیم.
وی از اساتید دانشگاه های استان خواست با گروه سازی از دانشجویان به تشکیل شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها مبادرت ورزند تا در کاهش بیکاری به جامعه کمک کنند.
او در ادامه گفت: در سه سال گذشته تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان کرمانشاه 20 درصد کاهش یافته و این مسأله با توجه به افزایش کمی و کیفی این شرکت ها در کشور به هیچ وجه برای استان قابل قبول نیست.
او با تاکید بر اینکه تا سال آینده باید 100 شرکت دانش بنیان توانمند داشته باشیم، افزود: هیچ قصوری قابل قبول نمی باشد.
وی یادآوری کرد که گردش مالی 45 شرکت دانش بنیان موجود نیز باید تا سال آینده 2 برابر شود و ما هم در تامین الزامات آن کمک می کنیم.
در این مراسم از پژوهشگران برتر استان با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.
اکنون بیش از 100 هزار دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان کرمانشاه مشغول تحصیل هستند.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.