به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام علی ملکی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین افزود: این شهرستان دارای مردمی با فرهنگ و فداکار است که در جریان حادثه زلزله با اینکه خود مصدوم داشتند اما به یاری یکدیگر پرداختند و این همت و دلسوزی این مردم را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: در نظام اسلامی مسئولان خادم و نوکر مردم هستند که تمام تلاش خود را برای کمک به زلزله زدگان و رفع مشکلات آن ها به کار بسته اند.
خطیب جمعه قصرشیرین گفت: بازدید مسئولان از مناطق زلزله زده و تلاش آن ها برای رفع مشکلات زلزله زدگان نشان دهنده عظمت ایران اسلامی است که مسئولانی دارد که در کنار مردم هستند.
وی همچنین با اشاره به سفر معاون اول رییس جمهوری به قصرشیرین و بازدید از روستاهای زلزله زده گفت: کاهش تعرفه آب و برق ، امهال وام های زلزله زدگان و کمک بلاعوض به زلزله زدگان با توجه به وقوع زلزله جدید و افزایش قیمت مصالح ساختمانی از مواردی بود که در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه در شهرستان قصرشیرین مطرح شد و معاون اول رییس جمهوری در خصوص آن ها قول پیگیری دادند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
در زلزله 6.4 ریشتری شامگاه یکشنبه چهارم آذر شهرستان سرپل ذهاب 771 نفر مصدوم شدند.
سه هزار و 800 واحد مسکونی تاکنون از سوی 47 تیم ارزیاب از ستادهای معین در مناطق زلزله زده مورد ارزیابی قرار گرفته که در مجموع با توجه به بازسازی و تعمیر 80 درصد واحدهای مسکونی این مناطق، آسیب جدی به واحدهای مسکونی وارد نشده و 20 درصد واحدها در حد تعمیری هستند.
در 12 روستای اصلی کانون زلزله در شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب نیز ارزیابی ها انجام شده است و 160 واحد مسکونی در مجموع دچار خسارت شده اند که این واحدها همگی تعمیری هستند.
این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.