به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: از این تعداد، 18 هزار و 700 واحد را که به صورت کامل و صد درصد تخریب شده بود، تکمیل کرده و تحویل مردم دادیم.
وی اظهار داشت: بازسازی و ساخت این تعداد واحد مسکونی کار سخت و طاقت فرسایی بود که خوشبختانه انجام گرفت.
سالاری با بیان اینکه زلزله مهیب سال گذشته به 104 هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرد، افزود: کار بازسازی سایر واحدهای آسیب دیده با جدیت ادامه دارد.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: برخی به روند کند بازسازی در مناطق شهری انتقاد می کنند در حالی که باید بدانیم هم اکنون چند برابر قبل از وقوع زلزله کار ساخت و ساز در شهر سرپل ذهاب که بیشترین خسارت را متحمل شد در حال انجام است.
وی ادامه داد: توجه به کارهای فنی ساخت و ساز نکته بسیار مهمی است که از همان ابتدای کار بازسازی مورد تاکید استاندار و دیگر مسئولان امر قرار داشت تا خدای نکرده شاهد اتفاق مشابهی نباشیم.
سالاری گفت: با کمک های دولت و اعتبارات خوبی که برای تعمیر و احداث واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده اختصاص داد امروز خانه های مستحکم و با ایمنی کامل در حال احداث هستند تا دیگر نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در پایان گفت: خوشبختانه کارها به خوبی در حال انجام است به گونه ای که رئیس جمهوری در جلسه اخیر هیات دولت به صورت رسمی از اقدام های صورت گرفته و تلاش های استاندار کرمانشاه قدردانی کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 9 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته 104 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.